کد خبر : 14180
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
-

ضرورت اطلاع رسانی علمی و درست به مردم

ضرورت اطلاع رسانی علمی و درست به مردم
واقعیت این است از زمانی که ورود ویروس کرونای جدید به ایران از سوی مقامات دولت تأیید شده مردم سردرگم شده‌اند در پیگیری اخبار، تابع فضای مجازی‌اند.

گروه اجتماعی سورپرس: «مینو محرز» عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت در یادداشتی نوشت: واقعیت این است از زمانی که ورود ویروس کرونای جدید به ایران از سوی مقامات دولت تأیید شده مردم سردرگم شده‌اند در پیگیری اخبار تابع فضای مجازی‌اند بنابراین راه اندازی کمپین پیشنهادی روزنامه ایران دسترسی به اطلاعات علمی و دقیق در فضای مجازی کمک می‌کند.

به هر حال مردم علناً اخبار را از فضای مجازی دنبال می‌کنند برای مثال دیروز یک کانال خبری آمار مبتلایان و فوتی‌ها را دو برابر اعلام کرد، این‌گونه اخبار مردم را تحریک و وحشت زده می‌کند. در شرایط بحران هیچ چیز بدتر از ایجاد وحشت و ترس در مردم نیست و در عملکرد مسئولان تأثیر می‌گذارد بنابراین راه اندازی کمپینی که همراه مردم باشد و مردم را راهنمایی کند بسیار راهگشا است. یکی از اهدافی که این کمپین به نظر باید دنبال کند این است که به جای وحشت از بیماری، واقعیت‌ها را بدانند و عملکرد درستی درباره راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری داشته باشند. تأکید می‌کنم مردم با دیدن برخی فیلم‌ها که از چین پخش شده وحشت کرده‌اند، در یکی از فیلم‌ها نشان می‌دهد مردی از همسرش که از کارکنان بیمارستان است با گریه از هم جدا می‌شوند مگر کارکنان بیمارستان در قتلگاه خدمات ارائه می‌دهند. همین فیلم‌ها موجب شده پرسنل درمان ما وحشت زده شوند، کارکنان بهداشتی ترسیده‌اند باورشان نمی‌شود پوشیدن ماسک برای پیشگیری از بیماری کافی است.

از طرفی مردم ریختند و ماسک‌های تقلبی را با قیمت‌های بسیار بالا می‌خرند در حالی‌که دست‌های شان را نمی‌شویند. اقدام روزنامه ایران مبنی بر راه اندازی کمپین اقدام مثبتی است، کمپین تان را حتماً راه بیندازید و فرهنگ‌سازی کنید و به مردم بگویید شست‌و‌شوی دست‌ها را جدی بگیرند کاری که آموزش و پرورش باید سال‌ها پیش انجام می‌داد و از کودکی به مردم آموزش می‌داد که دست‌های شان را مدام بشویند چرا که برخی اقشار و افراد عادت به شست‌و‌شوی دست ندارند. بزودی گایدلاین‌های درمان در منزل را برای بیماران مبتلا به کرونا راه می‌اندازیم با توجه به اینکه برخی داروها برای کنترل علائم این بیماری مفید هستند در نتیجه این گایدلاین‌ها کمک می‌کند که همه از ترس بیماری به بیمارستان‌ها نریزند چرا که تخت بیمارستان برای همه مهیا نیست. کمپین روزنامه ایران می‌تواند در اطلاع‌رسانی چنین مواردی بسیار کمک کند و اخبار در این رابطه کاملاً درست و علمی به اطلاع مردم برسد. در این کمپین حتماً به مردم بگویید نمی‌توانید زندگی عادی تان را متوقف کنید اما می‌توانید با شست‌و‌شوی دست‌ها قبل از خوردن هر چیزی از ابتلا به بیماری پیشگیری کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.