کد خبر : 69813
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
-

ضرغامی در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد

ضرغامی در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد
رئیس اسبق سازمان صدا و سیما داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

به گزارش سورپرس، سید عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در پنجمین روز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

سید عزت‌الله ضرغامی هم‌اکنون به عنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی فعالیت می‌کند. او پیش از این به مدت ۱۰ سال، از ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت و از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در امور مجلس و از ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ بود. ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز شده و این روند تا ساعت ۱۸ امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور، داوطلبان هنگام ثبت نام باید از رجال مذهبی، سیاسی، ایرانی‌الاصل، دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند.

اسناد و مدارک اثبات‌کننده صلاحیت داوطلبان که هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری تعیین شده از جانب شورای نگهبان اعلام کرده هنگام ثبت نام داوطلبان، دریافت و در اختیار شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

براساس اعلام شورای نگهبان داوطلبان باید مدارکی همراه داشته باشند که اثبات کند سن آن‌ها بین ۴۰ تا ۷۵ سال است، دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و حداقل ۴ سال در مدیریت‌های کلان و ملی سابقه داشته‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان با اعلام اینکه مصوبه شورای نگهبان لازم‌الاجراست، افزود: بدیهی است کسانی از نظر این شورا ثبت‌نام کننده تلقی می‌شوند که مدارک اعلام شده را هنگام ثبت‌نام ارائه کرده باشند.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.