کد خبر : 107799
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
-

صنعت دامداری با ادامه روند فعلی نابود می‌شود

صنعت دامداری با ادامه روند فعلی نابود می‌شود
مدیرعامل اتحادیه دام سبک نیز با بیان این‌که صنعت دامداری با ادامه روند فعلی نابود می‌شود، گفت: 90درصد شیر گوسفند به مصرف خانگی دامدار می‌رسد یا برای تغذیه بره‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، افشین صدر دادرس در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: قیمت اعلامی ۱۲هزار تومانی برای شیر از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای شیر گاو است و شیر گوسفند تابع قیمت‌گذاری دستوری نیست.
وی افزود: دارندگان دام سنگین در جلسه‌ای با حضور مسئولان روی عددی حدود ۱۳هزار تومان توافق کردند که این عدد در جلسه بعدی کمی بیش از ۱۲هزار تومان مصوب شد و در نهایت سازمان حمایت قیمت هر کیلو شیر را ۱۲هزار تومان اعلام کرد و کسانی این‌گونه قیمت را معین کردند، بدون توجه به آنالیز قیمت نهایی تولید شیر در دامداری‌ها نرخ را اعلام کردند.
صدر دادرس بیان کرد: در یک واحد دامداری تک ‌تک مولفه‌‌های تولید در قیمت محصول نهایی موثر است و کسانی که قیمت پایینی را برای شیر معین کردند، به این موضوع فکر نکردند که این کارشان تنها به تولیدکننده ضربه می‌زند.
مدیرعامل اتحادیه دام سبک اظهار داشت: دو سال و نیم است که دامداران وضعیت بد تأمین نهاده‌ها را تحمل کرده‌اند، ولی الان به آخر خط رسیده‌اند. گوسفندداران هم در طول دو سال گذشته نابود شدند و آن‌هایی ماندند که توان بیش‌تری داشتند و با ادامه روند فعلی صنعت دامپروری کشور نابود می‌شود.
انتهای پیام/۳۳۳

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.