کد خبر : 106601
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
-

شیوع یک بیماری ناشناخته بین کودکان

شیوع یک بیماری ناشناخته بین کودکان
متخصص بیماری‌های عفونی، از شیوع التهاب کبد در بین کودکان خبر داد که عامل ابتلای آن هنوز ناشناخته است.

به گزارش سورپرس؛ محمدرضا صالحی متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگوی تلفنی با شبکه یک سیما، گفت: یکی دو ماه است مواردی از التهاب کبد در ایالات متحده، بریتانیا و غرب اروپا گزارش شده که بعضی از آن‌ها خیلی شدید بوده و نهایتاً منجر به پیوند کبد شده است.

وی با عنوان این مطلب که هنوز علت این ابتلاء نامشخص است، افزود: سازمان‌های بین المللی به شدت پیگیر بررسی این بیماری هستند که کودکان زیر ۶ سال را بیشتر درگیر می‌کند.

صالحی ادامه داد: برخی از افراد ماهر و متخصصان، معتقدند که این بیماری می‌تواند ردپای عوارض کرونا باشد. ضمن اینکه گفته می‌شود شاید به دلیل اینکه کودکان مدت زمان زیادی را در قرنطینه کرونا بوده اند و حالا از این قرنطینه خارج شده اند، به ویروس‌هایی آلوده شده اند که قبلاً می‌شدند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: فرضیه دیگری هم مطرح است مبنی بر اینکه شاید این موارد ناشی از ویروس‌های جدید باشد. البته هنوز هیچ کدام از این احتمالات تأیید نشده و افراد ماهر مشغول بررسی و شناخت علت بروز این التهاب کبد در بین کودکان هستند.

صالحی با عنوان این مطلب که هنوز گزارشی از ابتلاء به این بیماری در ایران نداریم، گفت: هنور مشخص نیست علت این بیماری، عامل ویروسی است یا نه. اما خیلی از افراد ماهر معتقدند ممکن است عامل ویروسی و مسری باشد که باید بررسی شود. متأسفانه بیشتر موارد ابتلاء مربوط به کودکان زیر ۶ سال است، اما مواردی هم در بین نوجوانان دیده می‌شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.