کد خبر : 56891
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۵۰
-

شیر مادر جایگزین ندارد/ تضمین سلامت کودک

شیر مادر جایگزین ندارد/ تضمین سلامت کودک
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: شیر مادر تغذیه‌ای بدون جایگزین برای رشد و تکامل مغز و زیر بنای بقا و سلامت کودک است.

به گزارش سورپرس؛ بابک عشرتی، در نشست کمیته دانشگاهی برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر، افزود: تغذیه انحصاری با شیر مادر زیر بنای بقا و سلامت کودک است به دلیل اینکه تغذیه‌ای ضروری، بی نظیر و بدون جایگزین برای رشد و تکامل مغز کودک فراهم کرده و آنان را در برابر بسیاری بیماری‌های بالقوه تهدید کننده زندگی حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه شیر مادر اثر محافظتی در برابر چاقی، دیابت و برخی بیماری‌های غیر واگیر در حال گسترش در مراحل بعدی زندگی دارد، ادامه داد: با ارائه مراقبت‌های بهداشتی درمانی از طریق تیمی هماهنگ و منسجم می‌توان حلقه‌های زنجیره سلامت مادر، جنین و کودک را مستحکم کرد.

عشرتی خاطر نشان کرد: این تیم متشکل از پزشکان، متخصصین کودکان، نوزادان، زنان و زایمان، بیهوشی، ماماها، پرستاران، مشاورین شیردهی و مراقبین سلامت باید اطلاعات لازم در مورد تغذیه سالم شیرخواران، مزایای شیر مادر، مخاطرات تغذیه برای سلامت و مهارت‌های عملی شیردهی را داشته باشند و هر یک در موقعیت و وظایف خود، مادر را فعالانه حمایت کنند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.