کد خبر : 4137
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
-

شمخانی: ترویج اسلام داعشی راهبرد آمریکا و صهیونیست‌ها است

شمخانی: ترویج اسلام داعشی راهبرد آمریکا و صهیونیست‌ها است
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: ترویج اسلام داعشی از راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش اسلام هراسی و ایجاد اختلاف، جنگ و بحران در کشورهای اسلامی منطقه است.

به گزارش سورپرس؛ محمدعلی وطن‌زاده دبیر امنیت ملی تاجیکستان که برای شرکت در دومین نشست امنیت منطقه ای در صدر یک هیئت بلند پایه امنیتی به ایران سفر کرده است؛ بعد از ظهر امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی، قومی، دینی و زبانی ایران و تاجیکستان تصریح کرد هیچ محدودیتی در توسعه روابط و همکاری های دوجانبه نداریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با استقبال از حضور همتای تاجیکی در دومین نشست گفتگوی امنیت منطقه ای در تهران بر همکاری دو کشور در مقابله با خطر احیای مجدد داعش و گسترش آن تاکید کرد.

شمخانی بهترین و موثرترین راه مقابله با تفکرات افراطی و تکفیری را تبیین و ترویج صحیح اسلام رحمانی دانست و خاطر نشان کرد: ترویج اسلام داعشی از راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش اسلام هراسی و ایجاد اختلاف، جنگ و بحران در کشورهای اسلامی منطقه است.

دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان نیز در این ملاقات، نشست گفتگوی امنیتی منطقه ای را که با موضوع افغانستان برگزار می شود رخدادی مهم برای اشتراک مساعی در خصوص یکی از مهمترین چالشهای امنیتی منطقه عنوان کرد.

وطن‌زاده با اشاره به مرزهای مشترک طولانی تاجیکستان با افغانستان، ناامنی در این کشور را بر امنیت ملی تاجیکستان تاثیر گذار عنوان کرد و اظهار داشت: نباید گذاشت که گروهی تروریست افراطی به نام اسلام، کشور افغانستان را ناامن وبی ثبات کنند و منطقه را با چالشهای امنیتی فزاینده روبرو سازند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری مشترک دو کشور در زمینه های مختلف خواستار جلوگیری از تاثیرگذاری طرفهای ثالث بر روابط ایران و تاجیکستان شد.

انتهای پیام/۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.