کد خبر : 98466
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
-

شعله‌ور شدن آتش جنگ در شرق اوکراین

شعله‌ور شدن آتش جنگ در شرق اوکراین
در روز‌های اخیر شعله‌های درگیری در شرق اوکراین بار دیگر زبانه کشیده و بیم وقوع جنگی تمام عیار، نگرانی‌ها را به شدت افزایش داده است.
به گزارش گروه بین الملل سورپرس، در پی حملات خمپاره‌ای به مناطقی در منطقه دونباس و جمهوری‌های مردمی لوهانسک و دونتسک، روسیه و نیرو‌های مردمی شرق اوکراین، ارتش اوکراین را عامل نقض آتش‌بس معرفی کردند.
در حالیکه آمریکا و ناتو مدعی شده بودند روسیه به خاک اوکراین حمله خواهد کرد، اما در روز‌های اخیر حملات خمپاره‌ای به مناطقی در شرق اوکراین، مسکو و نیرو‌های دو جمهوری مردمی لوگانسک و دونتسک را به این نتیجه رسانده که ارتش اوکراین با حمایت آمریکا و ناتو، آتش بس را نقض کرده و بدنبال تشدید جنگ و خونریزی هستند.

درگیری‌های اخیر، سیل عظیمی از آوارگان را که عمدتا شهروندان روس تبار ساکن شرق اوکراین هستند، روانه مناطقی در خاک روسیه کرده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز در پی وخامت اوضاع در شرق اوکراین، دستور احضار نظامیان ذخیره به خدمت در شرایط اضطراری را صادر کرد.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنانی خود هرچند اعلام کرد کشورش وارد جنگ با روسیه نمی‌شود، اما وعده داد با تحریم‌های گسترده، روسیه را تنبیه کند.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.