کد خبر : 29570
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
-

شعار اربعین امسال اعلام شد

شعار اربعین امسال اعلام شد
ستاد فرهنگی اربعین با صدور اطلاعیه‌ای، شعار امسال اربعین را با پیشنهاد جمعی از فعالان و دست‌اندرکاران مردم کشور عراق اعلام کرد.
به گزارش سورپرس، ستاد فرهنگی اربعین با صدور اطلاعیه‌ای، شعار امسال اربعین را با پیشنهاد جمعی از فعالان و دست‌اندرکاران مردم کشور دوست و برادر عراق «الحسین سفینه النجاه» اعلام کرد.
متن اطلاعیه ستاد فرهنگی اربعین بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اربعین ۱۴۴۲-۱۳۹۹ با حوادث و گرفتاری‌هایی که برای جامعه جهانی رخ داده صبغه و صورت دیگری خواهد داشت و اولین اربعینی است که از آغاز این حماسه بزرگ در دوره  اخیر بدون حضور سرداران سرافراز مقاومت اسلامی شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار می‌شود؛ بی تردید همه دلدادگان حسین بن علی علیهما السلام گشایش و گسترش این حرکت بی‌بدیل فرهنگی را مرهون جهاد شهدای مقاومت اسلامی دانسته و بر عهده و پیمان با آن شهیدان در ادامه مسیر و راه سالار شهیدان پایدار خواهند بود.
بر اساس سنت‌های هر ساله حرکت بزرگ اربعین حسینی با تعیین و اعلام شعار خاص همراه می‌شود تا جهت‌گیری و روح این حرکت بزرگ فرهنگی برای عموم کنشگران و فعالان عرصه اربعین ترسیم گردد. همواره تلاش شده است تا این شعار با اقتضائات و شرایط پیرامونی در منطقه و جهان تناسب داشته باشد و به نوعی ضمن انعکاس و برجسته سازی نکات حائز اهمیت مقطع جاری، به تجویز راهبردی جهت همگرایی و اتحاد همه عاشقان سیدالشهداء علیه السلام منتهی شود.
در شرایط کنونی که سرتاسر جهان  درگیر ویروس مجهول و پیچیده‌ای است که هر روز هزاران نفر را مبتلا و تعدادی را به کام مرگ می‌کشاند از طرفی ابتلای مهم دیگر در منطقه، شرارت‌ها، ظلم‌ها و تجاوزات دولت استکباری به جهان اسلام و تعدی و غضب و تجاوز آشکار رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی به سرزمین‌های اسلامی و مسلمین است و همچنین شاهد سخت‌ترین فشارهای تروریسم دولتی آمریکا به عراق و ایران هستیم، آن چه که از توصیه معصومین علیهم السلام در هنگام مواجهه با بلایا و طوفان مصائب و سختی‌ها بر می‌آید،  نجات و استخلاص به وسیله  توسل و التجاه به آستان حضرت سید الشهدا  علیه السلام است و راه نجات از همه انواع گرفتاری‌ها و مشکلات سیره و طریق حسین بن علی علیه السلام؛ یعنی راه مقاومت، پایداری و ایستادگی است. لذا شعار امسال با پیشنهاد جمعی از فعالان و دست‌اندرکاران مردم کشور دوست و برادر عراق، چنانچه در عراق نیز اعلام شد، «الحسین سفینه النجاه » است.
لازم به ذکر است که انتخاب شعار به معنی برگزاری مراسم اربعین همانند سال‌های قبل نیست و درباره اینکه مراسم راهپیمایی و پیاده‌روی منتهی به شهر کربلا چگونه و با چه کم و کیفی برگزار خواهد شد، هنوز هیچ موضعی از سوی دولت محترم عراق اعلام نشده است و عشاق ایرانی منتظر تصمیم دولت عراق و توافقات فیما بین آنها با دولت ایران خواهند بود. اما مراسم و زیارت  اربعین به هیچ وجه و در هیچ برهه‌ای از زمان تعطیل نبوده و نخواهد بود. هرچند ممکن است راهپیمایی در مسیرهای منتهی به کربلا میسر نباشد، لکن این شور و عشق و کشش مغناطیس حسینی در اشکال و شیوهای مختلف تجلی و بروز خواهد یافت. از این رو ما نیازمند شعار برای نشان دادن همگرایی و وحدت رویه و رویکردها در تولید محصولات فرهنگی و هنری و … و  برپایی مراسم در قالب های نو با استفاده از فناوری‎های جدید هستیم.
ان شاءالله  خداوند سبحان با ادعیه زاکیه حضرت بقیه الله و ادعیه خالصانه مومنان با التجاء و توسل فردی و جمعی به ساحت قدسی حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام گشایشی برای نجات از این گرفتاری‌ها فراهم خواهد کرد.
ستاد فرهنگی اربعین (کمیته‌های فرهنگی اربعین در ایران و عراق)
  ۲۵ تیرماه ۱۳۹۹ ــ ۲۳ ذی‌القعده ۱۴۴۱ ــ ۱۵جولای ۲۰۲۰

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.