کد خبر : 19659
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
-

بیانیه شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما؛

سینما چاره‌ای جز «آنلاین» شدن ندارد/ انتقاد از کم‌کاری صداوسیما

سینما چاره‌ای جز «آنلاین» شدن ندارد/ انتقاد از کم‌کاری صداوسیما
شورایعالی تهیه کنندگان برای لزوم تداوم نمایش فیلم ها در «سینما آنلاین» اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش سورپرس؛ این شورای صنفی در پی اکران اولین فیلم سینمای ایران به‌صورت آنلاین اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: معتقدیم سینمای ایران در شرایطی که ویروس کرونا تحمیل کرده، چاره‌ای جز آنلاین شدن ندارد. این چرخش همزمان با نمایش در سالن‌های سینما به مسیر نمایش در فضای مجازی در قالب وی‌اودی، یک چرخش تمدنی است که پیش از این در کشورهای ‌پیشرفته به طور موفق تجربه شده و حالا با زیرساخت‌های اینترنتی موجود، امکان تحقق آن در کشورمان وجود دارد.

متولیان دولتی سینما، باید در این بزنگاه تاریخی، دوره‌ کرونایی را مغتنم دانسته و سینمای ایران را در این چالش جدید، از رکود به بالندگی و رونق اقتصادی برسانند. این یک توفیق اجباری است که پیش از این به دلیل نبود عزم جزم مسوولان، اعتماد به نفس دست‌اندرکاران و به خطر افتادن منافع گروهی اندک، امکان تحققش کم بود. اما حالا با به کار گرفتن قدرت تخریبی هرکولی به نام کرونا، می‌شود کاری کرد کارستان!

نمایش فیلم سینمایی «خروج» آخرین ساخته‌ ابراهیم حاتمی‌کیا در «سینما آنلاین» بدون آن که هنوز رنگ سالن‌های سینما را دیده باشد، ثابت کرد که کار «نشد» ندارد. فقط کافی است متولیان امور، فرصتی را فراهم کنند که کل ظرفیت «وی او دی» کشور به خدمت گرفته شود و از طرف دیگر جلوگیری از دانلود غیرقانونی بطور بسیار جدی در دستور کار قرار گیرد، یا اگر امکان فنی آن فراهم نیست، از نظر اقتصادی ساز و کاری را تدارک ببینند که عملا استفاده از مال دزدی و قاچاق، برای سوءاستفاده کنندگان مقرون به صرفه نباشد.

در این میان کم کاری سازمان صدا و سیما در تبلیغ «سینما آنلاین» غیر قابل اغماض است. واضح است که این سازمان نباید این نوع نمایش را رقیب خود بداند، بلکه باید چون گذشته با همراهی و مساعدت خود از طریق تبلیغات گسترده، به ایجاد فرهنگ فیلم دیدن قانونی، مردم را در گذر به این دوره‌ جدید تمدنی، مشایعت کند.

در چنین حالتی، شورای عالی تهیه کنندگان سینما اطمینان دارد تماشاگران سینمای ایران در حمایت از سینمای محبوب و نجیبشان پای کارند و این سینما را حتی در سخت‌ترین شرایط تنها نمی‌گذارند.

ما معتقدیم با استحکام سینما آنلاین، تولیدات سینمایی در دوران پسا کرونا رونق خواهد گرفت و از این رونق، سالن‌های سینما نیز به موازات صنعت «وی او دی» بهره‌ها خواهند برد و مگر نه این که به فرموده‌ رهبر انقلاب سال ۱۳۹۹ باید سال «جهش تولید» باشد.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.