کد خبر : 93282
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
-

سونامی مبتلایان کرونا ممکن است به فروپاشی نظام سلامت منجر شود

سونامی مبتلایان کرونا ممکن است به فروپاشی نظام سلامت منجر شود
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: سونامی مبتلایان کووید-۱۹ ممکن است به فروپاشی نظام سلامت منجر شود.

گروه اجتماعی سورپرس- آزاده طباطبایی؛ دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (چهارشنبه) هشدار داد که «سونامی» موارد ابتلا به دو سه اُمیکرون و دلتا می‌توانند نظام سلامت کشورها را تا مرز فروپاشی ببرند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: سویه های دلتا و اُمیکرون تهدیدهای دوگانه هستند که تعداد موارد جدید ابتلا را به بالاترین حد خود رسانده است و منجر به افزایش موارد بستری در بیمارستان و مرگ و میر می شود.

طبق اعلام این سازمان، موارد جدید ابتلا در جهان طی هفته گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است و ایالات متحده و فرانسه هر دو روز گذشته بیشترین موارد روزانه را ثبت کردند.

“تدروس آدهانوم” – دبیر کل سازمان جهانی بهداشت – گفت: بسیار نگران هستم که سویه اُمیکرون که از قابلیت انتقال بالایی برخوردار است همزمان با سویه در حال گردش دلتا، منجر به سونامی مبتلایان به کووید-۱۹ شود.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، وی تاکید کرد: این شرایط فشار بسیار زیادی را بر کادر درمان که اکنون نیز خسته و فرسوده هستن، وارد می‌کند و نظام سلامت را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهد. فشار بر نظام سلامت تنها به دلیل ابتلای بیماران جدید به کروناویروس نیست، بلکه تعداد زیادی از کادر درمان نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.