کد خبر : 28182
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
-

سه سرنشین پراید در سانحه رانندگی همدان جان باختند

سه سرنشین پراید در سانحه رانندگی همدان جان باختند

رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پراید با یک دستگاه خودرو سواری پرشیا، سه تن از سرنشینان پراید در دم فوت کردند و چهار تن نیز در این سانحه مجروح شدند.

به گزارش سورپرس، سرهنگ رضا عزیزی گفت:ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه روز گذشته یک دستگاه سواری پراید با پنج سرنشین مشهدی، پس از بازدید از غارعلیصدر از جاده فرعی همدان – بیجار راهی کردستان می شوند.

رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: در این مسیر فرعی چند پیچ خطرناک وجود دارد که در صورت سبقت، مسیر روبرور قابل دید نیست و احتمال بروز سانحه فوتی و جرحی بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: سبقت غیرمجاز راننده سواری پراید منجر به برخورد رخ به رخ با پژو پرشیا شد که در این سانحه از پنج سرنشین پراید یک زن و مرد مُسن به همراه خانم ۲۸ سالهای فوت کردند و یک مرد ۳۰ ساله به همراه پسر ۶ ساله ای مجروح شدند و ۲ سرنشین پژو پارس نیز مصدوم شدند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: همچنین یک دستگاه سواری پراید پس از برخورد با گاردریل از پل آبرهی به پایین سقوط کرد که در این سانحه همسر راننده به علت استفاده نکردن از کمربند ایمنی به بیرون پرتاب شد و جان باخت.

۳۶ تن در سوانح جاده‌ای همدان جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۲ ماهه نخست سال جاری ۳۶ نفر در تصادفات جاده‌ای جان باختند که از این تعداد هشت نفر زن و ۲۸ نفر مرد بودند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳.۳ درصد کاهش داشته است.

ارتین کمالی یادآوری کرد: سال گذشته ۴۳۳ نفر شامل ۱۰۸ زن و ۳۲۵ مرد در تصادف جان باختند که این آمار در سال ۹۷ حدود ۴۳۴ نفر بود که می توان عنوان کرد سال گذشته با کاهش ۲ درصدی متوفیان مواجه بودیم.

وی بیشترین متوفیان ناشی از تصادفات جاده ای را در مهرماه سال ۹۸ با ۷۳ نفر و کمترین آن را در بهمن سال گذشته با ۱۸ نفر دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته در تصادفات درون شهری ۵۶ نفر، برون شهری ۳۵۲ نفر، جاده های خاکی – روستایی ۲۵ نفر جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان افزود: سال ۹۷ نیز در تصادفات درون شهری ۶۱ نفر، برون شهری ۳۰۴ نفر، جاده های خاکی – روستایی ۲۰ نفر، سایر موارد ۴۹ نفر و در مجموع ۴۳۴ نفر جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان مطرح کرد: در آمار مقایسه‌ای میزان متوفیان تصادفات درون شهری سال ۹۸ با ۹۷ با کاهش هشت درصدی، برون شهری افزایش ۱۶ درصدی و جاده های خاکی – روستایی با افزایش ۲۵ درصدی روبرو بوده ایم.

کمالی درباره آمار مصدومان تصادفات جاده‌ای گفت: سال گذشته هفت هزار و ۳۸۹ نفر در تصادفات جاده ای مصدوم شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۶ نفر زن و پنج هزار و ۷۳ نفر مرد بودند.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد مصدومان تصادفات جاده ای مربوط به شهریور سال گذشته با ۹۸۹ نفر و کمترین تعداد متعلق به اسفندماه با ۲۸۷ نفر است و شمار مصدومان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۸.۴ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.