کد خبر : 67084
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۱۲
-

سهم صفر فوتبال از عکس‌های یادگاری رئیس جدید

سهم صفر فوتبال از عکس‌های یادگاری رئیس جدید
فوتبال برای عبور از روز‌های سیاه و تاریک دوران کفاشیان و تاج به یک مسئول عملگرا احتیاج دارد، نه مدیری مانند عزیزی خادم که عکس‌های یادگاری‌اش با سیاسی ها در همین مدت کوتاه بیشتر از اقدام‌های عملی اش بوده است.

گروه ورزشی سورپرس: سعید احمدیان نوشت:اگر این روز‌ها به سایت فدراسیون فوتبال سری بزنید، پر از عکس‌های دو نفره رئیس جدید فوتبال با مسئولان با ربط و بی‌ربط به فوتبال است که خیلی‌های‌شان چهره‌های سیاسی هستند، مانند عکس دیروز شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان و برنامه و بودجه که خبر یک سایت رسمی فدراسیون فوتبال بود.

یا چند روز پیش از آن که عزیزی‌خادم به دیدار حناچی، شهردار تهران رفته بود و قبل‌تر از آن هم با مدیران شرکت ملی مس دیدار کرده بود.

دیدار با ظریف، وزیر امورخارجه هم یکی از اولین فعالیت‌های رئیس جدید فوتبال بود تا عزیزی‌خادم در همین ابتدای حضورش، دایره ارتباطات خود را به رخ بقیه بکشد.

چنین مانور رسانه‌ای در شرایطی است که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم اسفند گذشته پس از انتخاب به عنوان رئیس جدید فوتبال وعده داد که در دوران جدید فدراسیون، برخلاف رؤسای قبلی دنبال گرفتن عکس یادگاری نباشد و مدعی شد در جلساتی که برگزار می‌کند به جای گرفتن عکس می‌خواهد حق فوتبال را بگیرد. یک وعده قابل تأمل، به خصوص که برخی مدیران در فوتبال و چه در جا‌های دیگر ورزش تبدیل شده‌اند به مسئولان دوربینی، مسئولانی که بیشتر از اینکه برای حل و فصل مشکلاتی که وجود دارد وقت بگذارند، وقت‌شان را صرف این می‌کنند که با برگزاری جلسات صوری و بی‌ربط با افراد ذی‌نفوذ، عکس‌شان را بگیرند و دیگر برای‌شان مهم نیست که آن جلسه خروجی خواهد داشت یا نه، مهم عکسی است که می‌گیرند و آن را رسانه‌ای می‌کنند.

با توجه به چنین شرایطی وعده عزیزی‌خادم که در دوران او خبری از برگزاری جلسه برای گرفتن عکس یادگاری نیست، روزنه امیدی را به وجود آورده بود که قرار است بساط جلسات تشریفاتی و نمایشی در فوتبال برچیده شود. با گذشت یک ماه و نیم از نشستن عزیزی‌خادم بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال، اما چیزی که بیشتر از همه به چشم آمده، عکس‌های یادگاری و دو نفره رئیس جدید با مسئولان سیاسی است که آخرین آن هم با معاون رئیس‌جمهور بود.

اگرچه برای قضاوت درباره خروجی این جلسات زود است و باید به انتظار روز‌ها و ماه‌های آینده نشست و دید که چنین دیدار‌هایی آیا به همین خنده‌های دو طرف در عکس‌های یادگاری ختم خواهد شد یا سودی برای فوتبال خواهد داشت، به خصوص که رئیس فدراسیون فوتبال مدعی است این جلسات در راستای منافع فوتبال بوده است. با این حال بررسی تنها یک نمونه از جلسات عزیزی‌خادم با مسئولان سیاسی نشان می‌دهد که چندان هم نباید به نفعی که فوتبال از برگزاری این جلسات می‌برد، امیدوار بود و این دیدار‌ها بیشتر از آنکه رنگ و بوی فوتبالی داشته باشد، به نظر می‌رسد جنبه نمایشی دارد و مهم‌ترین خروجی آن نیز عکس یادگاری است که در پایان آن جلسه در رسانه‌ها منتشر می‌شود!

مانند دیدار با محمدجواد ظریف که در ابتدای حضور عزیزی‌خادم در فدراسیون فوتبال انجام شد. جلسه‌ای که طبق متنی که از صحبت‌های دو طرف از آن بیرون آمده است، هدفش پیگیری راه‌های اعتراض به تصمیم سیاسی کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتخاب بحرین به عنوان میزبانی انتخابی جام جهانی بود و قرار شد از ظرفیت‌های وزارت امور خارجه استفاده و اجازه ندهند که حق فوتبال ضایع شود.

حالا، اما چند هفته پس از آن دیدار هیچ خبری از تلاش‌های وزارت امور خارجه منتشر نشده و فدراسیون فوتبال هم پس از شکایت از ای‌اف‌سی به دادگاه عالی ورزش، امید کمی به تجدیدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی منامه دارد تا مشخص شود که آن دیدار با علم به اینکه ظریف و همکارانش هم کاری از دست‌شان برنمی‌آید، بیشتر یک مانور تبلیغاتی در راستای گرفتن همان عکس یادگاری بوده که عزیزی‌خادم گفته بود اعتقادی به آن ندارد!

چنین نتیجه‌ای برای جلساتی که رئیس فدراسیون فوتبال با مدیرعامل شرکت ملی مس، شهردار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته هم دور از انتظار نیست و در این بین فوتبال ضرر می‌کند، فوتبالی که برای عبور از روز‌های سیاه و تاریک دوران کفاشیان و تاج به یک مسئول عملگرا احتیاج دارد، نه مدیری مانند عزیزی خادم که عکس‌های یادگاری‌اش با سیاسی ها در همین مدت کوتاه بیشتر از اقدام‌های عملی اش بوده است.

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.