کد خبر : 63166
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
-

سهمیه ۳ درصدی اشتغال معلولان اجرا نمی‌شود/ دولت همچنان معلولان را نادیده می‌گیرد

سهمیه ۳ درصدی اشتغال معلولان اجرا نمی‌شود/ دولت همچنان معلولان را نادیده می‌گیرد
مدیرعامل کانون توانا می‌گوید: دولت با روش‌های مختلف از انجام وظیفه خود کوتاهی می‌کند. اگر قرار است که ۱۰۰ نفر استخدام شوند، دولت تعداد نیروی مورد نیاز را کاهش می‌دهد و برای مثال تعداد آن‌ها را به ۱۰ نفر می‌رساند. براساس سهمیه ۳ درصدی معلولان، بکارگیری ۰.۳ درصد نیروی معلول غیرقابل اجراست.

به گزارش سورپرس، بر اساس قانون کشور باید ۳ درصد از نیروهای هر مرکز دولتی در اختیار معلولان باشد. امروز حدود دو میلیون شاغل در موسسات دولتی حضور دارند اما به تبع این ماده قانونی باید ۶۰ هزار معلول در مراکز دولتی کار می‌کردند با این حال حدود ۲ هزار معلول در ارگان‌های دولتی اشتغال دارند.

ایجاد فرصت‌های شغلی به عهده دولت است. در فصل پنجم قانون حمایت از حقوق معلولان، ماده ۱۰ آمده است: وزارت مکلف است در قالب اعتبارات مصوب، سازمان صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش را ایجاد و اساسنامه آن را سه ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و جهت تصویب به هیات وزیران ارسال نماید و بانک مرکزی مکلف است مجوزهای لازم جهت تاسیس صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه را در اختیار وزارت قرار دهد اما محمدرضا هادی‌پور (مدیرعامل کانون توانا) معتقد است که سازمان بهزیستی انگیزه لازم برای گسترش اشتغال افراد دارای معلولیت ندارد به همین دلیل بهبودی در وضعیت اشتغال آن‌ها ایجاد نشده است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.