کد خبر : 57371
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
-

سفر به ۱۸ شهر نارنجی و ۱۲۴ شهر زرد ممنوع است

سفر به ۱۸ شهر نارنجی و ۱۲۴ شهر زرد ممنوع است
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است.
به گزارش سورپرس، شهر قرمز نداریم، اما مسافرت به ۱۸ شهر نارنجی در شمال کشور همچنان ممنوع است و با مصوبه جدید ستاد کرونا سفر به شهر‌های زرد هم ممنوع شد. فرهادی افزود: همچنان محدودیت سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی برقرار است. البته فعلا در پهنه نقشه ایران شهر قرمز نداریم و فقط شهر زرد و آبی داریم که تردد در شهر‌های آبی آزاد است.

وی ادامه داد: فعلا ۱۸ شهر کشور در استان‌های شمالی شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران و صومعه سرا، رودسر و لاهیجان در گیلان نارنجی هستند و مسافرت به این شهر‌ها با خودرو‌های بدون پلاک بومی این شهر‌ها ممنوع است.

فرهادی گفت: ۱۲۴ شهرستان نیز در وضعیت زرد هستند. در مورد شهر‌های زرد نیز بر اساس مصوبه جدید ستاد ملی کرونا محدودیت‌های تردد مثل شهر‌های نارنجی در این شهر‌ها هم اعمال می‌شود. توصیه وزارت بهداشت به مردم این است که تردد بین شهری غیر ضروری نداشته باشند، زیرا در این شرایط مسافرت پر مخاطره است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: ۳۰۶ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند و تردد و مسافرت به این شهر‌ها آزاد است گر چه توصیه وزارت بهداشت این است که از سفر غیر ضروری به این شهر‌ها اجتناب شود.

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا نیز دیروز دوشنبه اعلام کرد: به دلیل محافظت از دستاورد‌های بزرگی که در کنترل بیماری کرونا به دست آمده است، محدودیت‌های تردد که در کنترل بیماری موثر بوده از مناطق نارنجی به زرد تعمیم داده شد.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.