کد خبر : 94116
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
-

سردار سلیمانی مایه افتخار «کلیمیان» است

سردار سلیمانی مایه افتخار «کلیمیان» است
رهبر دینی کلیمیان ایران گفت: در دورانی که مسیحیان و ایزدی‌ها در عراق مورد هجوم تروریست‌ها بودند، سردار سلیمانی با شجاعت به دفاع از سایر ادیان و ملیت‌ها پرداخت و این باعث افتخار ما به‌عنوان یک ایرانی و پیرو ادیان توحیدی است.

به گزارش سورپرس، یونس حمامی لاله‌زار، رهبر دینی کلیمیان ایران در گفت‌وگویی خبری گفت: امیدواریم مکتب و خط‌مشی شهید سردار سلیمانی در جامعه و میان جوانان از همه ادیان و مذاهب نهادینه شود. حاج قاسم فردی معتقد و متعهد به دین اسلام، اما با باوری فراتر و انسان‌مدارانه بود.

وی افزود: باور و اعتقاد سردار سلیمانی محدود به هم‌کیشان و حتی هم‌وطنانش نبود و طبق آموزه‌های دینی، انسان موظف است همنوعانش را مانند خود دوست بدارد. سردار سلیمانی این‌گونه رفتار کرد و در دفاع از مظلوم حتی به ایران محدود نماند و در کشورهای منطقه به دفاع از مظلومان پرداخت.

سردار سلیمانی مایه افتخار یهودیان و ادیان توحیدی است/ راه و روش فرا دینی و فراملی حاج قاسم
یونس حمامی لاله‌زار، رهبر دینی کلیمیان ایران

وی افزود: در دورانی که آشوری‌ها، مسیحی‌ها و ایزدی‌ها در عراق در محاصره و مورد هجوم تروریست‌ها بودند، حتی پیروان مسیحیت در اروپا و آمریکا به دفاع از آنها برنخاستند، ولی سردار سلیمانی بود که با شجاعت هر چه تمام‌تر به دفاع از سایر ادیان و ملیت‌ها پرداخت و این باعث افتخار ما به‌عنوان یک ایرانی و پیرو ادیان توحیدی است که دین توحیدی می‌تواند چنین افرادی را پرورش دهد و جا دارد ما هم از راه و روش حاج قاسم پیروی کنیم.

راه و روش سردار سلیمانی فرا دینی و فراملی و بر مبنای باورهای دینی به فکر همه مظلومان بود

رهبر دینی کلیمیان ایران عنوان کرد: راه و روش سردار سلیمانی فرا دینی و فراملی بود. وی بر مبنای باورهای دینی به فکر همه مظلومان بود و همه را برادر و دوست خود می‌دانست؛ به همین دلیل بود که عامل اتحاد و یکپارچگی در منطقه شد و همه دور حاج قاسم مانند پروانه جمع شدند و وی توانست در راه مقاومت تلاش زیادی انجام دهد.

لاله‌زار گفت: دشمنان سردار سلیمانی این‌گونه می‌پنداشتند با حذف فیزیکی وی می‌توانند مکتب و خط فکری او را منکوب کنند؛ درحالی‌که شهادت حاج قاسم باعث شد راه، روش و مکتبش بیش‌ازپیش مورد توجه قرار بگیرد. مسلماً این راه ادامه خواهد داشت و این‌گونه خصومت‌ها می‌تواند درس عبرتی برای همگان باشد. خط فکری حاج قاسم به ما یاد داد فقط به خودمان و اطرافیانمان فکر نکنیم، بلکه به فکر همه انسان‌ها و انسانیت باشیم و این راه و روشی است که می‌تواند موفق باشد.

انتهای پیام/۱۱۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.