کد خبر : 59477
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
-

سجاد هاشمی: حمایتم کنند، المپیکی می‌شوم

سجاد هاشمی: حمایتم کنند، المپیکی می‌شوم
دونده سرعتی ایران می‌گوید توانایی کسب سهمیه المپیک توکیو را دارد و در صورت حمایت فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک این اتفاق می‌افتد.

به گزارش سورپرس، سجاد هاشمی یکی از دونده‌های سرعت ایران است که برای آماده‌سازی خود جهت کسب سهمیه المپیک در ترکیه اردو زده‌ است. این دونده در یکی از مسابقات داخل سالن ترکیه با ثبت حدنصاب ۲۱.۲۱ ثانیه، رکورد ۱۷ ساله دوی ۲۰۰ متر داخل سالن را شکست.

هاشمی درگفت‌وگو با ایسنا به شرایط خود در اردوی ترکیه اشاره و بیان کرد: برای انجام تمریناتی خوب و بی‌حاشیه به ترکیه آمده‌ام چون برخی حواشی در ایران مانع تمرین می‌شود. از آنجایی که در مسابقات ایران نتایج تقریبا خوبی کسب کردم، قرار شد اردویم را بعد از مسابقات باشگاه‌ها در ترکیه و زیر نظر آقای شهریار سیه‌جانی برگزار کنم، از آنجایی که آقای سیه‌جانی استاد دانشگاه ازمیر ترکیه است باید به این شهر می‌آمدم.

او افزود: در برنامه‌ای که به فدراسیون داده‌ام فقط روی یک مسابقه مثلا کسب سهمیه المپیک تمرکز نکرده‌ام، بنابراین ابتدا به دنبال حضور در مسابقات قهرمانی داخل سالن جهان بودم اما متاسفانه لغو شد و برنامه‌هایم تا حدودی تغییر کرد؛ هر چند برنامه‌ای برای حضور در مسابقات داخل سالن نداشتم اما برای محک خودم و ارائه گزارش شرایطم به فدراسیون در این مسابقات شرکت کردم که متاسفانه شرایط برایم خوب نبود چون کشور میزبان خیلی دوست داشت، مدال‌ها را بگیرد.

سعی کرده‌ام با کم‌ترین هزینه، بهترین نتیجه را بگیرم 

هاشمی به شکستن رکورد ۱۷ ساله دوی ۲۰۰ متر داخل سالن ایران اشاره کرد و گفت: دوست داشتم رکورد ۴۰۰ متر ایران را هم بزنم اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که نشد؛ فاصله بین مسابقات ۲۰۰ متر با ۴۰۰ متر تنها ۴۵ دقیقه بود، بنابراین به دلیل خستگی تنها رکورد شخصی خودم را بهبود بخشیدم و با حد نصاب ملی ۳۰ صدم ثانیه فاصله داشتم‌. البته طی هفته‌های آینده باز هم مسابقات داخل سالن در ترکیه برگزار می‌شود اما دیگر شرکت نمی‌کنم تا با یک برنامه خوب برای مسابقات فضای باز آماده شوم.

او با بیان این که سعی کرده‌ام با وجود همه مشکلات، بهترین شرایط را به وجود بیاورم، افزود: از نظر برقراری ارتباط تقریبا مشکلی ندارم چون آذری هستم. علاوه بر این هزینه اردوی من با ورزشکاران ایرانی که در خارج از کشور تمرین می‌کنند، قابل مقایسه نیست اما سعی کرده‌ام با کم‌ترین هزینه بهترین نتیجه را بگیریم.

کار حرفه‌ای، مسابقه حرفه‌ای می‌خواهد

هاشمی به مدت زمان اردوی ترکیه اشاره و بیان کرد: قرار بود دو اردوی دو ماهه داشته باشیم. فکر می‌کنم نظر فدراسیون این بوده که در دو ماه اول ورزشکار را ارزیابی و در مورد تمدید یا تمدید نکردن دو ماه دیگر تصمیم‌گیری کنند. از روز گذشته دوباره به ازمیر برگشته‌ام و تمریناتم را شروع کرده‌ام. امیدوارم فدراسیون هر چه سریع‌تر ما را شارژ مالی کند تا بقیه اردو را با کمال آرامش پیش ببریم.

این دونده سرعتی به مسابقات فضای بازی که قصد شرکت در آن‌ها را دارد، اشاره و بیان کرد: آن گونه که فدراسیون اعلام کرده، قرار است مسابقات فضای باز در مشهد برگزار شود و از آنجایی که به دنبال ثبت آن در فدراسیون ایران و جهانی هستند، می‌خواهند به شکل بهتری برگزار کنند. رییس و دبیر فدراسیون به من گفتند که دوست داریم در این مسابقات شرکت‌کنی، بنابراین ابتدا خودم را برای حضور در این رویداد آماده می‌کنم، اما مسابقات اصلی از اواخر فروردین ماه آغاز می‌شود.

او در این مورد افزود: ورودی‌های المپیک به راحتی به دست نمی‌آید و به گونه‌ای است که اگر ورزشکاری حدنصاب ورودی را در المپیک تکرار کند، به نیمه‌نهایی یا حتی فینال می‌رسد، در نتیجه کارهای حرفه‌ای مسابقات حرفه‌ای هم می‌خواهد. انگیزه حسن تفتیان و احسان حدادی زمانی بالا می‌رود که با حریفی قدرتمندتر از خودشان مسابقه بدهند، من هم اگر در مسابقه‌ای شرکت کنم که رقیب نداشته باشم، نمی‌توانم به خوبی بدوم، به همین دلیل فدراسیون باید امسال مسابقات خیلی خوبی را برای ورزشکاران در نظر بگیرد. البته قرار است آقای صیامی برای امضای یک تفاهم‌نامه در مورد مسابقات، اردوها و امکانات به ترکیه سفر کند. بهتر است یکی از مفاد این تفاهم‌نامه رزرو مسابقات خوب در قاره اروپا برای ورزشکاران مستعد باشد.

ادعای کسب سهمیه را دارم، حمایت کنید 

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا در دو ماده ۲۰۰ و ۴۰۰ متر به دنبال کسب سهمیه هستید؟ گفت: از آن‌جایی که بیش‌تر در ۴۰۰ متر دویده‌ام، خیلی‌ها من را دونده این ماده می‌دانند اما من یک زمان رکورددار ۲۰۰ و ۴۰۰ متر ایران و حتی در برهه‌ای رکوردار این‌ دو ماده در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بودم پس در مسابقات ۲۰۰ متر هم شرکت می‌کنم و برای سهمیه هر دو ماده تلاش می‌کنم، البته با برنامه ریزی دقیق جلو می‌روم تا خستگی بر من غلبه نکند.

او در مورد شانس خود برای کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: با در نظر گرفتن خودم، مربی، شرایط و برنامه‌هایم می‌توانم در صورت داشتن پشتوانه مالی، امکانات خوب و آرامش ذهنی سهمیه بگیرم‌. اگر فدراسیون، کمیته ملی المپیک و مسوولان شهرم حمایت کنند، این اتفاق می‌افتد. باید دست به دست هم بدهیم تا این کار انجام شود چون شرایط و مربی خوبی دارم و خیلی به کسب سهمیه امیدوار هستم. اگر برایم زیاد خرج کنند که چه بهتر اما سعی می‌کنم کم‌خرج بالانشین باشم.

او افزود: تا امروز سعی کرده‌ام از هر چیزی که در اختیارم گذاشته‌اند، بیش‌ترین استفاده را ببرم. فدراسیون و مربی هرکدام از من انتظاراتی دارند اما انتظار من از خودم خیلی بیش‌تر از این حرفاست و دوست دارم کار بزرگی انجام دهم. مطمئن باشید اگر شرایط ایده‌آلی داشته باشم رکوردهایم در سطح جهانی قرار می‌گیرند. امیدوارم مسوولان محکم پشتم باشند و حمایتم کنند.

هاشمی در پایان گفت: از باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان و آقای ساکت تشکر می‌کنم که امسال با قدرت در لیگ حضور داشت. ما دو باشگاه خیلی قوی سپاهان و پلیمر خلیج فارس را داشتیم که باعث بهبود شرایط ورزشکاران و افزایش مبلغ قراردادها شدند. امیدوارم این اتفاق در سال‌های آینده هم تکرار شود. هم‌چنین از مسوولان تبریز هم خیلی تشکر می‌کنم چون پیگیرم هستند و دل‌شان پیش من است. هر افتخاری که کسب کنم برای ایران است و هیچ ادعا و سهمی ندارم. امیدوارم مردم خوب ایران دعایم کنند که سربلند و موفق از زمین مسابقه خارج شوم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.