کد خبر : 59559
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
-

ساز و کارهای جدیدی برای سفرهای نوروزی در نظر داریم

ساز و کارهای جدیدی برای سفرهای نوروزی در نظر داریم
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اگر مردم در رعایت دستور‌های بهداشتی همکاری کنند و با اقدام استانداری‌ها بتوانیم وضع مناسبی در پایان اسفند داشته باشیم ممکن است سازوکار‌های جدیدی برای سفر‌های نوروزی ایجاد شود.

به گزارش سورپرس، محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: درخصوص برنامه نوروزی بنای ما بر این است که تا جایی که می‌توانیم مقداری سختگیری‌ها را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد:​ اعمال این ساز و کار بر این است که هم مردم بتوانند از فرصت تعطیلات نوروزی برای سفر‌ها استفاده کنند به ویژه آن که بیش از یکسال سفر نداشته اند و هم برخلاف گذشته که هدف گردشگری ما چند شهر و استان بود این را هم با ساز و کار جدید بشکنیم و این طور نباشد که فقط در استان‌های شمالی، مشهد مقدس، ​ اصفهان و شیراز بسیار متراکم باشد، اما در تعدادی از استان‌ها خبری نباشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امروز بعد از ظهر جلسه‌ای برای مسئله کرونا برگزار می‌شود و شنبه نیز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد. واعظی افزود: اگر بتوانیم از این یک ماه به خوبی استفاده کنیم و مردم به خوبی همکاری کنند سعی ما بر این است که ایام تعطیلات تا حدی باز باشد. وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص انتصاب استاندار خوزستان به عنوان رئیس سازمان استاندارد گفت: معمولا وزارت کشور عملکرد استانداران را در موضوعات متعدد ارزیابی می‌کند و به آنان نمره می‌دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور میزان موفقیت در جلب سرمایه گذاری، مسائل امنیتی و ارتباط با مردم را نمونه‌هایی از ۱۵ شاخص برای ارزیابی عملکرد استانداران برشمرد و افزود:​ فقط یکی از این شاخص‌ها به دست مطبوعاتی‌ها افتاده و به بیرون درز پیدا کرده است، اما در ارزیابی ها، شاخص‌های دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌د هد استاندار خوزستان جزو استانداران خوب است.

واعظی اضافه کرد: استانداری که بتواند یک استان به این حساسی و با آن وسعت را این همه وقت و در مدتی طولانی به خوبی اداره کند، استاندار خوبی است.
وی تصریح کرد: این مبنای حقیقت نیست که براساس کاغذی که نمی‌دانیم چطور از وزارت کشور بیرون رفته ارزیابی کنیم، اما اینکه برای ارزیابی صرفاً​ براساس یک مورد خاص آن هم موضوعی که مربوط به دو سال قبل است عملکرد این استاندار را ارزیابی کنیم، ​ درست نیست. رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ارزیابی‌های ما برای این است که استانداران و زیر مجموعه هایشان بدانند که خودشان را باید اصلاح کنند.

بسیاری از نمایندگان، مردم و مسئولان استان خوزستان با ما تماس گرفتند و درخواست کردند که، چون استاندار بسیار خوبی است اجازه دهیم که بماند

واعظی افزود: از طرف دیگر در همین ایام بسیاری از نمایندگان، مردم و مسئولان استان خوزستان با ما تماس گرفتند و درخواست کردند که، چون استاندار بسیار خوبی است اجازه دهیم که بماند. وی گفت: بر این اساس نباید با مدیرانمان این گونه برخورد کنیم، زیرا بالاخره وقتی کسی استاندار می‌شود مدیریت عالی و کلان استان را بر عهده دارد و طبیعی است که خیلی بهتر ارزیابی می‌شود یعنی نمی‌شود موضوعی را پنهان کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: به همین علت است که رئیس جمهور برای وزارت صمت از رزم حسینی استفاده کرد که زمانی استاندار کرمان و خراسان رضوی بود یا از مهندس اسلامی که مسئولیت استانداری مازندران را بر عهده داشت به عنوان وزیر راه و شهرسازی استفاده کرد. واعظی گفت: به هر حال اینکه رئیس جمهور و گروهی که این موضوعات را بررسی می‌کنند وقتی سمتی در سطح وزیر یا بالاتر خالی می‌شود در ارزیابی هایشان استانداران را نیز قرار می‌دهند که معنی اش این است که کسانی که در کشور زحمت می‌کشند زمینه برای ارتقایشان وجود دارد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.