کد خبر : 50907
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
-

سازمان سنجش پیشنهاد حذف کامل سهمیه بومی گزینی کنکور را ارائه داد

سازمان سنجش پیشنهاد حذف کامل سهمیه بومی گزینی کنکور را ارائه داد
معاون فنی و آماری سازمان سنجش با اشاره به لایحه توزیع عادلانه فرصت‌ها گفت: پیشنهاد ما حذف کامل سهمیه بومی‌گزینی دانشگاه‌ها با نظر به اجرای کامل لایحه مذکور است.

به گزارش سورپرس؛ جلسه ۳۴۸ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دستور اول این جلسه جمع‌بندی نهایی موضوع بومی‌گزینی در کنکور سراسری بود، احسان جمالی خاطرنشان کرد: لایحه پیشنهادی توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها که به امضای دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است لایحه‌ای جامع است که همه آزمون‌ها و نه صرفاً آزمون سراسری را در بر می‌گیرد.

وی افزود: پیشنهاد ما که حاصل چندسال کار کارشناسی بوده است و برای چند سال در جلسات کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ارائه شده است حذف کامل سهمیه بومی‌گزینی دانشگاه‌ها با نظر به اجرای کامل لایحه پیشنهادی توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها است.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش ادامه داد: کلیت عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو بر این مبنا استوار است که فرد دارای نمره بالاتر شانس بالاتری برای پذیرش داشته باشد.

انتهای پیام/۲۸۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فاطمه فقیری جمعه , ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

با سلام انشاالله که این لایحه به مرحله ی تصویب برسد ، این لایحه مطابق با بیان شیوای معظم له می‌باشد که ایشان در سخنرانی شان فرمودند اجازه ی ورود بی کیفیت به آموزش و پرورش داده نشود ، امسال شاهد بودیم که رتبه ی ۳۰۰۰۰ به عنوان دانشجو معلم جذب شد اما رتبه‌ی ۱۲۰۰ از استان دیگر پشت کنکور مانده است ، این بهترین خدمت برای استان های کمتر برخوردار هست که نیروی زبده جهت آموزش در اختیارشان گذاشته شود تا سطح علمی و آموزشی شان پیشرفت داشته باشد