کد خبر : 45055
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
-

نصیری تشریح کرد؛

ساخت ۶ محل حفاری و جاده در ۴ گوشه ایران برای پیشبرد اهداف اکتشافات

ساخت ۶ محل حفاری و جاده در ۴ گوشه ایران برای پیشبرد اهداف اکتشافات
رئیس اداره مهندسی ساختمان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: در حال حاضر 6 پروژه فعال در مهندسی ساختمان شامل: چاه‌های نام آوران 1و 2، چاه تنگو، چاه ارتاداغ، چاه هیرکان و چاه شاهینی در حال اجراست.

به گزارش  سورپرس؛ محمد نصیری رئیس اداره مهندسی ساختمان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ضمن تشریح فعالیت‌های اداره مهندسی ساختمان مدیریت اکتشاف گفت: پس از آن‌که مدیریت اکتشاف به این نتیجه رسید که اقدام به حفر چند چاه اکتشافی نماید، اداره HSE، نقشه‌برداری، مهندسی ساختمان و اداره زمین شناسی با حضور در منطقه، مکان حفر چاه را نشانه‌گذاری می‌کنند و بعد از آن ساخت جاده و سلر آن به اداره مهندسی ساختمان واگذار شود.

نصیری ادامه داد: اداره مهندسی ساختمان کار نقشه‌برداری، طراحی و برآورد را انجام می‌دهد و برای ساخت جاده – عمدتاً مناطق اکتشافی بکر هستند فاقد جاده می‌باشند – وارد عمل می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولیت اصلی اداره مهندسی ساختمان در مدیریت‌اکتشاف چیست؟ گفت: مهندسی ساختمان ساخت جاده، کمپ اسکان حفاری، ساخت سلر، پمپ سایت برای استقرار پمپ آب حفاری و ایجاد و احداث خط لوله آب و گودال گل حفاری و گودال و جاده سوخت را به  عهده دارد.

رئیس اداره مهندسی ساختمان مدیریت‌اکتشاف تصریح کرد: در حال حاضر ۶ پروژه فعال در مهندسی ساختمان وجود دارد: چاه‌های نام آوران ۱و ۲ که در جاده قدیم خرمشهر – اهواز واقع شده و در مرحله بتن‌ریزی است. چاه تنگو در هندیجان در استان خوزستان که در مرحله بتن‌ریزی است و همزمان کار ایجاد جاده وکمپ در دستور کار است. چاه ارتداغ در پارس‌آباد استان اردبیل که در مرحله ایجاد محوطه است. چاه هیرکان در گمیشان استان گلستان در حال شروع بتن‌ریزی است و جاده و کمپ ساخته شده است. چاه شاهینی واقع در فیروزآباد استان فارس در مرحله خاک‌برداری برای ایجاد محوطه و کمپ و ساخت جاده است.

نصیری در توضیحات بیشتری اضافه کرد: این ۶ پروژه تقریباً در یک زمان آغاز شده‌اند و پروژه‌های نام‌آوران و تنگو پیشرفت ۷۰ درصدی و شاهینی پیشرفت ۱۰ درصدی دارد.

لازم به ذکر است عملیات حفاری ۵ هدف اکتشافی تا پایان سال ۱۳۹۹ آغاز خواهد شد و حفاری چاه شاهینی به دلیل کوهستانی بودن به سال آینده موکول می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.