کد خبر : 107933
تاریخ انتشار : شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
-

ساخت دستگاهی کاربردی در ترمیم ریشه دندان توسط فناوران ایرانی

ساخت دستگاهی کاربردی در ترمیم ریشه دندان توسط فناوران ایرانی
یک شرکت فناور توانست با استفاده از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌ها، نمونه دستگاه ترمیم ریشه دندان را بسازد.

به گزارش سورپرس؛  حمید بهزاد، مدیرعامل این شرکت فناور با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه اندوموتور (یا اندوروتاری؛ دستگاه تخلیه ریشه دندان) گفت: این دستگاه ابزاری جدید و پیشرفته در ترمیم ریشه دندان است و به منظور آماده‌سازی کانال ریشه دندان از آن استفاده می‌شود. در گذشته به منظور آماده‌سازی کانال ریشه دندان از فایل‌های دستی یا دستگاه‌های غیر اتوماتیک استفاده می‌شد که عدم کنترل دندانپزشک بر حرکات دستگاه، احتمال شکستگی فایل داخل دندان را به همراه داشت.

وی  خاطر نشان کرد: اما با کمک این دستگاه می‌توان ریشه دندان را بدون هیچ نقصی تخلیه کرد.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: این دستگاه مورد استفاده تقریبا تمامی متخصصین درمان ریشه و حدود نیمی از دندان‌پزشکان عمومی است.

بهزاد در ارتباط با میزان برابری این محصول با سایر محصولات مشابه بازار گفت: این محصول مطابق با نمونه‌های خارجی ساخته شده است و نمونه داخلی ندارد.

بهزاد همچنین گفت: واردات این دستگاه موجب خروج سالانه حدود ۵.۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود که با تولید و توزیع این محصول در بازار می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال پایدار، از خروج این مقدار ارز نیز جلوگیری کنیم.

مدیرعامل  این شرکت فناور به تسهیلات دریافتی از صندوق سلامت ثامن اشاره کرد و گفت: تا زمستان ۱۴۰۰ شرکت ما موفق به اخذ هیچ‌گونه تسهیلات حمایتی برای ساخت این محصول نشد، ولی با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن شرکت توانست از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق برای تکمیل محصول استفاده کند. این تسهیلات پس از عقد قرارداد با صندوق، در کمتر از یک روز کاری به حساب شرکت واریز شد.

حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با این محصول گفت: محصول این شرکت در حوزه دندانپزشکی و تحت عنوان اندوروتاری است؛ این محصول رقیب داخلی ندارد؛ اما حدود ۲۴ شرکت خارجی از ۹ کشور تاکنون محصولات خود را در این بخش به بازار ایران عرضه کرده‌اند.

فرهادی ادامه داد: پاکسازی کانال ریشه دندان با بالاترین کیفیت و کمترین زمان، کاهش چشم‌گیر احتمال بروز درد پس از درمان و همچنین سرعت در انجام درمان و کاربری ساده و آسان از مهم‌ترین مزایای این دستگاه است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در انتها گفت: این شرکت فناور برای ساخت دستگاه اندوروتاری از تسهیلات قرض‌الحسنه نمونه سازی صندوق سلامت ثامن استفاده کرد و با تامین بخشی از هزینه‌های تولید، موفق به ساخت این محصول کاربردی شد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.