کد خبر : 15932
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
-

زینب (س) الگویی شایسته برای زنان ایثارگر

زینب (س) الگویی شایسته برای زنان ایثارگر
حضرت زینب کبری (س) امروز الگوی شایسته و بی‌بدیل برای تمام پرستاران، مادران شهدا، جانبازان و ایثارگران، داغدیدگان شیعه و مسلمان و بلکه تمام عالم است.

گروه فرهنگی سور‌پرس – علی عبدالصمدی؛ هزاران قلم و هزاران کاغذ برای نوشتن از خصایص رفتاری اهل بیت کافی نیست. از بزرگی و بزرگواری این خاندان مکرم هر چقدر هم نگاشته شود باز حق مطلب ادا نشده است. امروز سالروز وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها است. خواهر سروران جوانان اهل بهشت، حاصل ازدواج شیر خدا علی ابن ابی‌طالب و فاطمه الزهرا علیها السلام و نوه‌ی تاج سر آفرینش محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله. زنی که به تنهایی صدا و به قولی رسانه‌ی شیوای کربلا بود. زنی که به تنهایی جلوی خلیفه‌ی خونخوار زمانه اش ایستاد و تا آخر مقاومت کرد. زنی که با ادای خطبه‌های آتشین‌اش پایه‌های خلافت پوشالی یزید را به لرزه می‌انداخت.

به راستی حضرت زینب سلام الله علیها در برابر کدام خلیفه ایستاد؟ خلیفه‌ای دروغین به نام یزید که همواره ریا و ریاکاری مرامش بود. علی‌الظاهر یکی از خلفای مسلمین بود و در باطن از هیچ خلاف شرعی ابایی نداشت. خود را مومن و موجه می‌دانست و اهل بیت حضرت رسول را جزء خارج شدگان از دین خدا می‌پنداشت. دستش به خون هزاران بی گناه و معصوم آلوده بود و دم از خلافت و اسلام می‌زد. اما زینب کبری با خطبه‌های تند و تیزش، لرزه بر اندام یزید و یزیدیان می‌افکند. زینب نمونه‌ای از زنان وارسته‌ای بود که راه حق و حقیقت را به هزاران وعده‌ی دنیوی ترجیح دادند.

زینب کبری سلام الله علیها نمونه‌ای از هزاران زن مسلمان و شیعه‌ای هستند که داغ پدر و برادر و پسر و همسر دارند و همچنان سر فرود نیاورده‌اند و در برابر ظلم و ستم ستم پیشگان عالم ایستاده اند. زینب الگویی برای پرستاران نیز هست. پرستارانی که دوشادوش کادر‌های پزشکی و درمانی چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ و چه حتی در زمان‌های بحرانی مانند امروز که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، آماده به خدمت هستند.

آری زینب کبری (س) امروز الگوی شایسته‌ی تمام پرستاران، مادران شهدا، جانبازان و ایثارگران و داغدیدگان شیعه و مسلمان و بلکه تمام عالم است. ظلم ستیزی زینب کبری باید الگوی رفتاری تمام زنان جوانی باشد که پا به عرصه‌های اجتماعی می‌گذارند. باری، در روز وفات این یگانه صدای بلند قیام عاشورای سید‌الشهدا و یارانش، و با توجه به شرایط حاد کنونی که ویروس کرونا در کشور جولان می‌دهد، شایسته است باز هم به پرچمداران جبهه‌های سلامت و تندرستی یعنی پرستاران و به طور کلی کادر‌های درمانی و پزشکی دست‌مریزاد و خسته نباشید گفت و از زحماتشان قدردانی کرد. اجرتان با زینب کبری سلام الله علیها.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.