کد خبر : 81291
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
-

زهرا نعمتی در طلا هت‌تریک کرد/ نهمین طلای کاروان ایران در توکیو

زهرا نعمتی در طلا هت‌تریک کرد/ نهمین طلای کاروان ایران در توکیو
نماینده تیراندازی با کمان ایران با پیروزی مقابل ورزشکاری از ایتالیا به سومین مدال طلای خود در بازی‌های پارالمپیک دست یافت.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس، در پایان رقابت‌های ریکرو انفرادی بازی‌های پارالمپیک توکیو که در پارک تیراندازی یومنوشیما توکیو برگزار شد، زهرا نعمتی نهمین مدال طلای کاروان ایران را به دست آورد.

نعمتی در مسابقه فینال و در یک رقابت نفس‌گیر با نتیجه  ۶ بر ۵ و در تیر طلایی وینسنزا پتریلی حریف ایتالیایی خود را شکست داد.

در دیدار رده بندی این رقابت‌ها نیز  وو چونیان از چین توانست ۶ بر ٢ بر دورسئا پویمندو پیروز شود و به مدال برنز دست یابد.

زهرا نعمتی با این مدال، سومین مدال طلای ادوار پارالمپیک خود را کسب و از این حیث هت تریک کرد. او در لندن، ریو و حالا در توکیو موفق به کسب مدال طلا شده است.

 

زهرا نعمتی در طلا هت‌تریک کرد

نعمتی در این رقابت‌ها پس از اینکه در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود، در مرحله یک هشتم پایانی و در تقابل با سوتلوا بارانتسوای روس توانست با نتیجه ۶ بر ۵ پیروز شود. او سپس در یک‌چهارم نهایی نیز ٧ بر یک حریف برزیلی را مغلوب کرد. نعمتی در نیمه نهایی هم ۶ بر ٢ حریف یونانی خود را شکست داد.

در ادامه رقابت‌های تیراندازی با کمان پارالمپیک زهرا نعمتی روز شنبه ١٣ شهریور نیز به همراه غلامرضا رحیمی و در ماده میکس ریکرو تیراندازی با کمان با حریفان رقابت خواهد کرد.

کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها تاکنون ۱۷ مدال (۹ طلا، ۷ نقره و یک برنز) در رشته‌های وزنه‌برداری، دو و میدانی، تیراندازی و جودو کسب کرده است.

بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم شهریور آغاز شده و ایران با وجود کسب ۱۰۰ سهمیه، با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال باویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دو و میدانی، تیراندازی، تیراندازی با کمان و وزنه‌برداری در این رویداد شرکت کرده است.

پارالمپیک توکیو ۱۴ شهریور به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.