کد خبر : 12028
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
-

زن مورد علاقه مردان چه ویژگی‌هایی دارد؟

زن مورد علاقه مردان چه ویژگی‌هایی دارد؟
بسیاری از زنان معتقدند که مردان اغلب سلایق مشابهی دارند.

به گزارش سورپرس؛ به همین خاطر دوست دارند بدانند که زن مورد علاقه مردان چه ویژگی‌هایی دارد و در واقع مردان چه زنانی را دوست دارند.
در جواب این سؤال روانشناسان تحقیقات و بررسی‌های گوناگونی انجام داده‌اند تا بتوانند با در نظر گرفتن تفاوت‌های بین فردی علایق و سلایق مردان در مورد زنان را شناسایی کنند.
روانشناسان شخصیت و روانشناسان اجتماعی در مورد خصوصیات مورد علاقه زنان و مردان پژوهش‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند. ما در ادامه به چند مورد از نتایج این تحقیقات اشاره کرده‌ایم. برخورداری از ویژگی‌های زیر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید تأثیر بیشتری روی مرد مورد علاقه خود بگذارید. با این حال به این نکته توجه کنید که افراد تفاوت‌های فردی مختلفی با یکدیگر دارند و موارد زیر اشاره به مواردی دارد که در اکثر مردان مشاهده می‌شود.

۱- مهربان بودن از ویژگی‌های زن مورد علاقه مردان
یک مطالعه جامع که روی ۱۰ هزار مرد انجام شد نشان می‌دهد که مهربانی زنان یکی از ویژگی‌هایی است که می‌توان گفت مطلوبیت جهانی دارد و اکثر مردان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این تحقیق نشان می‌دهد که مهربانی معمولاً با ویژگی‌هایی نظیر تمایل برای برقراری ارتباط طولانی مدت، توانایی همدلی بالاتر و قابلیت بیشتر برای تشکیل یک زندگی همکارانه همراه است که همین خصوصیات، جذابیت فرد را برای فرد مقابل بیشتر می‌کند.

۲- حس شوخ طبعی
زنان و مردان به طور مشترک به سمت کسانی که حس شوخ طبعی بالاتری دارند بیشتر جذب می‌شوند. با این حال ادراک زنان و مردان در مورد شوخ طبعی متفاوت است. مردان در واقع دنبال زنانی نیستند که بیشتر شوخی می‌کنند و یا خوش خنده‌تر هستند بلکه آن‌ها به دنبال زنانی هستند که در مقابل شوخی‌های آن‌ها واکنش‌های مناسب‌تری نشان می‌دهند و درواقع نسبت به حس شوخ طبعی آنان بی‌تفاوت نیستند.

۳- موهای بلند زن از ویژگی‌های زن مورد علاقه مردان
مو یکی از اصلی‌ترین و تأثیرگذارترین ویژگی‌های زنان است که می‌تواند در جذاب یا غیر جذاب دیده شدن آن‌ها توسط مردان نقش مهمی داشته باشد. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که موهای بلند یا متوسط تأثیر بیشتری روی مردان دارد. بررسی‌ها بیانگر این نکته است که حتی اگر از نظر سایر ویژگی‌های جسمانی جذاب نباشند موهای بلند یا متوسط می‌تواند به تنهایی تأثیر بسیاری در جذب شدن مردان داشته باشد.

۴- داشتن شخصیت مثبت
آیا برای مردان چیزی مهم‌تر از ظاهر وجود دارد؟ برخلاف تصورها تحقیقات نشان می‌دهد که مردان تا حد زیادی تحت تأثیر سبک شخصیتی شما قرار می‌گیرند و این مسئله می‌تواند روی برداشت آن‌ها از جذابیت فیزیکی‌تان نیز اثر بگذارد. معنای این جمله این است که اگر مردان جذب شخصیت یک زن شوند به احتمال بیشتری او را زیبا می‌بینند و از ویژگی‌های ظاهری او نیز استقبال می‌کنند. در نتیجه داشتن شخصیتی مثبت و سازنده می‌تواند بیش از جذابیت ظاهری به شما کمک کند تا بتوانید مرد دلخواهتان را به دست آورید.

۵- توجه به زبان بدن از ویژگی‌های زن مورد علاقه مردان
یکی از مباحث مهم در برقراری ارتباط و جذب فرد مقابل توجه به زبان بدن است. محققان معتقدند که افراد با زبان بدن پیام‌های بسیاری را به دیگری منتقل می‌کنند و ناخودآگاه او را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این مسئله در هر نوع رابطه میان فردی از جمله رابطه عاطفی بین زن و مرد دیده می‌شود. به همین خاطر لازم است علاوه بر این که به طرز حرف زدنتان اهمیت می‌دهید، زبان بدنتان را نیز بررسی کنید و برای بهبود آن کاری انجام دهید. برای مثال لبخند زدن، برقراری تماس چشمی مناسب، استفاده از حرکات بدنی کافی می‌تواند تأثیر بسزایی در جذب شدن مردان به سمت شما داشته باشد.

۶- صداقت
شما بسیار می‌شنوید که متخصصین و مشاوران در مورد اهمیت صداقت در روابط بین فردی صحبت می‌کنند. اما آیا صداقت می‌تواند در میزان جذابیت ما نیز تأثیر بگذارد؟ پژوهشگران با انجام آزمایشات مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که جواب این سؤال مثبت است. آزمایش‌های روانشناسی نشان می‌دهد که مردان زنان صادق را زیباتر، جذاب‌تر و باهوش‌تر تلقی می‌کنند. در حقیقت صداقت می‌تواند ادراک مردان را در مورد سایر ویژگی‌های زنان نیز تحت تأثیر قرار دهد و باعث شود که آن‌ها یک زن صادق را زیباتر از زنی که دروغ می‌گوید و در رابطه پنهان کاری‌های زیادی دارد ببینند.

۷- زنان باهوش از ویژگی‌های زن مورد علاقه مردان
جالب است بدانید که تحقیقات نشان می‌دهد که هوش زن در جذابیت او برای مردان تأثیر بسزایی دارد. این ویژگی می‌تواند از ظاهر فیزیکی نیز برای مردان مهم‌تر باشد و تأثیر بیشتری روی آن‌ها بگذارد.

سؤالات متداول
– آیا مردان دنبال زنی هستند که شبیه مادرشان باشد؟
نمی‌توان به این سؤال به طور قطع جواب مثبت داد. باید این را بدانید که نوع ارتباط مردان با مادر خود می‌تواند تأثیر بسیاری در انتخاب آن‌ها داشته باشد. اما لزوماً این باعث نمی‌شود که مردان دنبال زنی با ویژگی‌های مشابه با مادرشان باشند.
اگر مردان رابطه خوبی با مادر خود داشته باشند و او را به عنوان یک زن تحسین کنند مسلما در انتخاب همسر نیز تحت تأثیر زنانی مشابه با مادرشان قرار می‌گیرند در حالی که اگر مادر همیشه در تضاد با ویژگی‌های مورد علاقه پسر خود باشد باعث می‌شود که او به دنبال زنی بسیار متفاوت از مادر خود باشد. با این حال این مسئله را در نظر بگیرید که ارتباط با مادر تنها یکی از عوامل تأثیرگذار روی سلایق مردان است و همه آن نیست.

– آیا مردان از زنان مستقل اجتناب می‌کنند؟
این مسئله تا حد زیادی به ویژگی‌های شخصیتی مردان بستگی دارد. در حقیقت تفاوت‌های بین فردی باعث می‌شود که مردان مختلف واکنش‌های متفاوتی در برابر استقلال زنان داشته باشد. به طور کل می‌توان گفت مردانی که دیدگاه‌های سنتی‌تری دارند و از لحاظ شخصیتی فردی سلطه‌گر هستند کم‌تر از استقلال زنان استقبال می‌کنند. در مقابل مردانی که انعطاف پذیرتر هستند و ارزش بیشتری برای استقلال فردی قائل‌اند بیشتر جذب زنان مستقل می‌شوند.

انتهای پیام/۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.