کد خبر : 36623
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
-

مدیر کل زندانهای استان تهران:

زندانهای تهران با عدم کمبود آب مواجه نیستند

زندانهای تهران با عدم کمبود آب مواجه نیستند
مدیرکل زندان‌های استان تهران درباره ندامتگاه تهران بزرگ گفت: با تلاش مسئولان، با حفر چاه‌های آب جدید و افزایش خط‌های آب آشامیدنی منطقه، هیچگونه کمبود آبی در این حوزه نداریم و وضعیت مخازن نیز در سطح عالی قرار دارد.

به گزارش سورپرس، سیدحشمت اله حیات الغیب، مدیر کل زندانهای استان تهران در جلسه کارگروه سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران که با حضور مدیر ندامتگاه تهران بزرگ و اعضای این کارگروه برگزار شده بود، افزود: باید مدیریت مصرف آب به صورت شبانه روزی ادامه داشته باشد تا به وضعیت پایدار برسیم.
وی ادامه داد: بنا بر گزارش کارگروه، تحقیقات میدانی و نظرسنجی از زندانیان، سربازان و کارکنان، اکنون کیفیت غذای زندان ها بسیار مطلوب است و تلاش می شود علیرغم تمام محدودیت های اعتباری که در جامعه وجود دارد، جیره های غذایی و بهداشتی زندانیان به دو برابر افزایش یابد تا سطح رضایتمندی آنان ارتقا یابد.
حیات الغیب با تأکید بر ضرورت سرعت در راه اندازی دادرسی الکترونیکی در این ندامتگاه گفت: با توجه به تعداد مددجویانی که روزانه به مراجع قضایی تهران اعزام می شوند، راه اندازی دادرسی الکترونیکی و رسیدگی قضات از طریق ویدئو کنفرانس جز اولویت های برنامه های اداره کل است که هم سرعت صدور رأی و تعیین تکلیف زندانیان را بالا می برد و هم با کاهش اعزام و بالا بردن امنیت، در هزینه های مالی و نیروی انسانی صرفه جویی می شود.
مدیرکل زندان های استان تهران در خصوص اعزام بیماران به بیمارستان های سطح شهر گفت: با اختصاص بودجه های بیشتر، استخدام پزشکان اورژانس و رسیدگی شبانه روزی کادر درمان در زندان ها به ویژه ندامتگاه تهران بزرگ، سطح خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب است و اعزام های غیرضروری به خارج از زندان جلوگیری می شود.
وی با اشاره به فعالیت های مطالعه و کتابخوانی زندانیان و حجم مرسولات پستی این مرکز اظهار داشت: بایستی کتب باید به صورت مستمر در اختیار آنان قرار گیرد و هفته‌ای یک بار یا در مناسبت‌ها نیز کتاب توسط خانواده ها تحویل زندانیان شود.
بنا این گزارش، در جلسه یادشده که علی رستمی معاون اداری مالی، علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران، علی چهارمحالی مدیر ندامتگاه تهران بزرگ و اعضای کارگروه حضور داشتند، مشکلاتی که طی گزارش و تحقیقات دقیق اعضا ارائه شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم توسط مدیر کل زندان های استان تهران مطرح شد.
کارگروه سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران، به طور مستمر و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، از همه زندان های تابعه بازدید به عمل آورده، پس از تشکیل جلسات تخصصی، مدیر هر مرکز باید مشکلات موجود را با کمک اعضا، تخصیص اعتبارات لازم و نیروهای انسانی حل کرده، در جلسه بعد گزارش تصویری اقدامات انجام شده را ارائه کند. همچنین ارزشیابی سالانه مدیران زندان‌های استان تهران بر اساس نظر نهایی این کارگروه صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.