کد خبر : 52009
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
-

زمان اِعمال افزایش حقوق پرستاران اعلام شد

زمان اِعمال افزایش حقوق پرستاران اعلام شد
به گفته دبیر کل خانه پرستاران، افزایش حقوق ۵۰ درصدی پرستاران باید در حقوق دی ماه آنها اعمال شود اما این افزایش حقوق فقط برای پرستاران نیست و اعضای هیات علمی دو ماهی می‌شود که حقوقشان اضافه شده است.

به گزارش سورپرس؛ معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده که حقوق پرستاران از اول دی ماه، ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. این چندمین بار است که طی دوره شیوع ویروس کرونا مسئولان از حمایت‌های مالی برای پرستاران می‌گویند، اما طبق گفته دبیر کل خانه پرستاران افزایش حقوق نیز همانند وعده پرداخت کارانه به نام پرستاران و به کام افراد دیگری است.

حکم این افزایش حقوق از ابتدای دی ماه زده شده و باید در حقوق دی ماه پرستاران اعمال شود.

محمد شریفی مقدم در خصوص افزایش حقوق پرستاران به تجارت‌نیوز گفت: این افزایش حقوق ۵۰ درصدی برای همه‌ی کارمندان حوزه درمان اعمال می‌شود و فقط برای پرستاران نیست ضمن این که حقوق اعضای هیات علمی حدود دو ماه پیش ۵۰ درصد افزایش یافت. کسی که ۲۰ میلیون حقوق می‌گیرد با افزایش ۵۰ درصدی الان ۳۰ میلیون تومان ماهانه حقوق می‌گیرد.

به گفته او، به حقوق همه‌ی پرستاران اضافه نمی‌شود زیرا نیمی از پرستاران جزو کارکنان شرکتی هستند که مشمول این افزایش نمی‌شوند. این پرستاران دیروز تجمع داشتند. این میزان افزایش برای کسانی که استخدام رسمی هستند معادل دو میلیون تومان است، در حالی اعضای هیات علمی پنج برابر بیشتر از پرستاران افزایش حقوق می‌گیرند.

دبیر کل خانه پرستار می‌گوید که وزارت بهداشت طوری القا می‌کند که انگار این افزایش حقوق فقط برای پرستاران است.

پرستاران نسبت به دیگر شاغلان بخش درمان، بیشترین برخورد را با بیماران کرونایی دارند و بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

طبق وعده دولت قرار بود کارانه پرستاران پرداخت شود اما کارانه یک ماه را برای تسویه چهار ماه پرداخت کرده‌اند.

همچنین اواخر اسفند ماه سال ۹۸ اعلام شد افرادی از کادر درمان که بر اثر ابتلای به کرونا جان خود را از دست می‌دهند، شهید مدافع سلامت محسوب می‌شوند.

اما پیگیری‌ها چنین گمانه‌زنی را تایید نمی‌کند. نه تنها خبری از حمایت نیست، بلکه برخی از خانواده‌های شهدای سلامت حدود ۱۰ ماه است که حقوق ماهانه سرپرست خانوار را هم دریافت نکرده‌اند چه برسد به دیگر مزایا و خدمات را.

مقایسه وضعیت کار و مشوق‌های مالی در داخل و خارج از کشور باعث شده که پرستاران بسیاری به فکر مهاجرت بیافتند. به گفته شریفی مقدم اقدام به مهاجرت پرستاران نسبت به سال گذشته پنج برابر شده است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.