کد خبر : 109331
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
-

در مصاحبه با اسکای نیوز؛

زاخارووا: عملیات نظامی در اوکراین تا تحقق اهداف آن ادامه دارد

زاخارووا: عملیات نظامی در اوکراین تا تحقق اهداف آن ادامه دارد
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور به عملیات نظامی خود در اوکراین تا زمان تحقق اهداف ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بارها تأکید کرده که مسکو به عملیات نظامی خود در اوکراین تا زمان تحقق اهداف ادامه می‌دهد. کی‌یف مذاکرات را به بن بست رساند و پاسخ روسیه و راهکارهایی را که برای پایان بحران ارائه کرده بود، نداد.

وی افزود: اوکراین با مرزهای قبلی‌اش دیگر وجود ندارد. همه پرسی‌هایی که درباره آن صحبت می‌شود مربوط به ساکنان این مناطق است. ما سال‌ها از جامعه بین المللی خواستیم از نفوذ سیاسی و اقتصادی خود را برای نشاندن کی‌یف بر سر میز مذاکره استفاده کند. ما از هر کسی که می‌تواند روی کی‌یف تأثیر بگذارد برای مشارکت دعوت کردیم اما هیچکس توجهی به درخواست‌های ما نکرد.

زاخارووا غرب را به ناکام گذاشتن روند مذاکرات متهم کرد و گفت: این مسئله همزمان با مجهز شدن کی‌یف به سلاح و اعزام مشاوران نظامی و برگزاری گشت‌های ناتو است هرچند که اوکراین بخشی از ناتو نیست.

وی گفت: اروپا باید آگاه باشد سلاحی که به اوکراین می‌فرستد از طریق بازار سیاه به خود این کشورها بازمی‌گردد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیگر کنترل هیچ چیزی را ندارد و عملیات نظامی از سوی مشاوران نظامی از جمله مشاوران انگلیسی اداره می‌شود. زلنسکی تنها نقش یک رئیس جمهور را بازی می‌کند و بقیه روزش را به بازیگری در مقابل دوربین می‌گذراند.

زاخارووا: عملیات نظامی در اوکراین تا تحقق اهداف آن ادامه دارد/غرب مقصر ناکامی مذاکرات صلح است

زاخارووا گفت: ما از اظهارات غرب درباره بازسازی اوکراین در حالی که برای این کشور سلاح فرستاده می‌شود، تعجب می‌کنیم. سلاح ارسال شده برای اوکراین و نیروها عملیات روسیه و نزاع در اوکراین را طولانی می‌کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.