کد خبر : 31356
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
-

رییس جمهور: جهش سوم در حوزه پتروشیمی در راه است

رییس جمهور: جهش سوم در حوزه پتروشیمی در راه است
رئیس جمهور در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت: جهش سوم در حوزه پتروشیمی در راه است.

به گزارش سورپرس، آقای روحانی در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد با ابراز خوشحالی از افتتاح سه طرح مهم در حوزه نفت، اظهار داشت: در تولید کاتالیست به دلیل این که نیاز داشتیم از خارج از کشور آن را تامین کنیم امروز در بخش بزرگی به خودکفایی رسیده ایم؛ برای ما خوشحالی مضاعف است که شرکت‌های دانش بنیان ما امروز در همه زمینه‌ها فعال هستند.
رئیس جمهور با تاکید بر این که امروز در بسیاری از زمینه‌ها نزدیک به خودکفایی هستیم گفت: یکی از راه‌های تامین ارز این است که تولید ما به گونه‌ای باشد که از ارز ما را بی نیاز کند.
آقای روحانی با اشاره به این که امروز شاهد تحول در سال‌های سخت تحریم اقتصادی هستیم تاکید کرد: افتتاح‌های امروز برای ما خوشحالی مضاعف داشت.
وی با بیان این که ما همواره تاکید کرده ایم می‌خواهیم از صادرات نفت خام فاصله بگیریم و آن را به فرآورده‌های باارزش تبدیل کنیم گفت: یکی از آن‌ها بحث پتروشیمی است که خوشبختانه در زمینه پتروشیمی شاهد یک تحول بسیار بزرگ هستیم؛ چنانچه در ابتدای این جلسه مطرح شد در سال ۷۶ کل تولید پتروشیمی ما حدود یک میلیارد دلار و در آغاز دولت تدبیر و امید یعنی سال ۹۲ حدود یازده میلیارد دلار بوده است؛ به همین صورت در حال پیشرفت هستیم و شاهد یک جهش بزرگ تا پایان امسال خواهیم بود که تولید کشور ما را در حوزه پتروشیمی به دو برابر می‌رساند.
آقای روحانی ادامه داد: در سال ۹۹، ۱۷ طرح پتروشیمی را به افتتاح می‌رسانیم؛ تعدادی از آن‌ها را افتتاح کردیم و افتتاح ۱۳ طرح دیگر باقی مانده است.
رئیس جمهور با بیان این که ریل و سرمایه گذاری لازم برای جهش سوم در حوزه پتروشیمی در حال انجام است تاکید کرد: این طرح‌ها در سال ۱۴۰۴ به نتیجه می‌رسد؛ در واقع ما از یک میلیارد به ۱۱ میلیارد و همچنین به ۲۵ میلیارد و نهایتا در جهش بعدی به ۳۷ میلیارد دلار خواهیم رسید.
وی این پیشرفت را یک تحول بزرگ در کشور دانست و ضمن تشکر از همه تلاشگران در این عرصه گفت: ما امروز دیدیم یکی از طرح‌ها با سرمایه فرهنگیان افتتاح شد و این یکی از افتخارات بزرگ برای ماست؛ آن‌هایی که کارمند هستند و حقوق ثابت دارند در زمانی که بازنشسته می‌شوند این حقوق کمتر می‌شود و باید چیزی در کنارش باشد و این همان صندوق‌هایی است که امروز فعال است
آقای روحانی گفت: در بخش‌های دولتی بعد از سرمایه گذاری و به ثمر رسیدن طرح‌ها باید دولت کم کم کنار برود و مدیریت این بخش‌های اقتصادی را در بورس به مردم بدهد.
رئیس جمهور در بخشی از سخنانش با تبریک به مردمی که طرح‌های امروز در شهر‌های شان افتتاح شد تصریح کرد: مجموع رقم طرح‌های امروز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است و این نشان می‌دهد ما در شرایط سخت اقتصادی طرح‌های بزرگ را افتتاح کردیم.
آقای روحانی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار یاد شهدای خبرنگار را گرامی داشت و از فعالیت همه رسانه‌ها که برای آگاهی مردم به ویژه در بحث کرونا تلاش می‌کنند تشکر کرد.

اینترنت رایگان، هدیه خبرنگاران
رییس جمهور به وزیر ارتباطات دستور داد مانند سال گذشته هدیه‌ای برای خبرنگاران در نظر گرفته شود و اینترنت رایگان در اختیار آنان قرار گیرد.
آقای روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی صنعت نفت اظهار داشت: رسانه‌های داخلی و خبرنگاران ما رسالت سنگینی را عهده دار هستند و باید امید و اعتماد و نشاط را در جامعه ایجاد کنند.
رئیس جمهور گفت: روز‌های بسیار سختی را می‌گذرانیم و اعتراف می‌کنم فشار دشمنان بر ما بسیار سنگین است و در کنار کرونا، تحریم و تحریف و تهدید را داریم و در کنار همه این موارد دشمنانی داریم که در رسانه‌های بیگانه و خارجی به دنبال دلسرد کردن مردم هستند.
وی ادامه داد: در برابر تمام این موارد امید، اعتماد، ایمان، تلاش، وحدت و هماهنگی داریم و بحمدالله امروز مشاهده می‌کنیم قوای کشور، نیرو‌های مسلح و مردم ما در سایه هدایت‌های رهبری شاهد وحدت و اتحاد و هماهنگی هستند و در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند بسیار نقش داشته باشند.
رئیس جمهور افزود: خبرنگاران در شرایط فعلی می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند و ضمن تبریک روز خبرنگار به وزیر ارتباطات هم دستور می‌دهم که مانند سال گذشته هدیه‌ای برای خبرنگاران در نظر گرفته شود و اینترنت رایگان در اختیار خبرنگاران قرار گیرد انشاء الله این روز بر تمام خبرنگاران و عید سعید غدیر خم بر تمام شیعیان و مسلمانان مبارک باشد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.