کد خبر : 4003
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
-

ربیعی:

رییس جمهور استعفا نمی دهد

رییس جمهور استعفا نمی دهد
سخنگوی دولت با رد استعفا در دولت گفت: آقای جهانگیری هم چنین ایده‌ای ندارد و دولت تا آخرین لحظه به تعهد خود با مردم پایبند است.

به گزارش سورپرس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران گفت: وزیر خزانه داری آمریکا اعتراف مهمی داشت؛ دولت متبوع او تحریم را جایگزین جنگ می داند. آمریکا تحریم را جایگزین جنگ کرده چون تصور می کند هیچ قانونی برای حمایت از مردم وجود ندارد، چون قانون دست و پا گیر جنگ در آن نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از جلسات هفته گذشته، جلسه شورای عالی فضای مجازی بود که به‌طور مفصل در مورد اینترنت صحبت شد همه اعضای جلسه با اجماع کامل بر تداوم تقویت دسترسی آزاد به اینترنت تاکید کردند.

ربیعی در بخش دیگری از نشست خبری امروز خود با خبرنگاران درباره ادعای عباس عبدی فعال اصلاح‌طلب درباره اینکه جهانگیری و برخی وزرای دولت با ایده استعفای روحانی موافقند، تاکید کرد: استعفا و کنار رفتن در دولت مطرح نیست و آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور هم چنین ایده‌ای ندارد.

وی تصریح کرد: دولت تا آخرین لحظه به تعهد خود با مردم پایبند است.

وی در مورد تحریم‌های جدید کشتیرانی ایران توسط آمریکا گفت: پیش بینی می کردیم که شرکت هایی که به ایران کمی کمک می کنند و یا یک صرافی را تحت فشار قرار می دهد، همه اینها اقداماتی برای تحریک و شوراندن مردم ایران است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: راه ما راه گفت و گو و تبیین مواضع با مردم هست که فکر کنم بیشتر باید در این مورد با مردم سخن می گفتیم آمریکا توان تداوم این اقدام را ندارد و این حداکثر فشار به ایران است.

ربیعی در مورد اظهارات پمپئو مبنی بر اینکه ایران حملات راکتی به مراکز آمریکا در عراق انجام داده اظهار داشت: آمریکا در این زمینه هیچ مستندی ندارد، به لحاظ مداخلات آمریکا شرایط مبهمی در عراق ایحاد شده که حمله به پایگاه آمریکا هم در این بین طبیعی است، کشورهای منطقه فهمیدند ایران هیچ هراسی برای مردم منطقه ندارد.

وی تصریح کرد: در صورت اشتباه، آمریکا پاسخ کوبنده خواهد گرفت.

ربیعی در مورد سفر روحانی به ژاپن گفت: این کشور از کشورهای دوست و شرکای اقتصادی مهم ما است؛ گفت و گو ها در زمینه روابط دو جانبه است و مسائل مختلف مطرح می شود، اما مذاکره با آمریکا در این سفر مطرح نیست اما دوستان ما در ژاپن احتمالا حامل پیام از آمریکا هستند که آن را می شنویم.

ربیعی با اشاره به اینکه یارانه با طرح معیشتی متفاوت است، گفت: شش میلیون نفر ثبت نام کردند و حدود بیش از دو میلیون نفر اجازه بررسی دارایی خود را داده اند

وی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست خبری با خبرنگاران عنوان داشت: برای آمریکا مهم نیست که هزاران کودک در عراق به دلیل نبود شیر خشک فوت کنند، اما برای ما یک قطره خون از یک ایرانی آمدن ناراحت کننده است.

سخنگوی دولت در مورد شیوه دولت در اجرای طرح سهمیه بندی بنزین گفت: تناقضی در موضع وزیر کشور و آقای واعظی وجود ندارد، صحبت های آقای واعظی با یک شیطنت ژورنالیستی پیاده شده بود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد لوایح مربوط بهFATF خاطرنشان کرد: بعید است این لوایح مجددا در جلسه سران سه قوه مطرح شود، اما همکاران من از دستور کار مجدد cft و پالرمو در مجمع خبر دارند که از این بابت تشکر می کنم.

سخنگوی دولت گفت: از همه می خواهیم به جای طرح دعوای سیاسی این مسائل را مطرح کنند؛ وزرا و کارشناسان بانک ملی و وزارت خارجه معتقدند رفتن در لیست سیاه همه مردم ایران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.