کد خبر : 89897
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
-

رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب ایران

رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب ایران
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب کشور، از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر چهارشنبه به کشور خبر داد.
به گزارش سورپرس به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ خانم فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در جنوب کشور از اواخر وقت امروز و طی روز دوشنبه در استان‌های هرمزگان، جزایر واقع در تنگه‌هرمز، غرب دریای‌عمان، رگبار، رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. فردا دوشنبه در نیمه شمالی کرمان، برخی نقاط خراسان جنوبی و سیستان‌و‌بلوچستان، جنوب یزد و فارس بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.
گودرزی ادامه داد: سه‌شنبه در خراسان‌جنوبی و جنوب کرمان، انتظار بارش پراکنده را داریم. در جزایر واقع در تنگه‌هرمز و غرب دریای‌عمان، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.
وی گفت: از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی در کشور در استان‌های واقع در شمال‌غرب، جنوب‌غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، بارش باران، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: سه‌شنبه و چهارشنبه استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، وزش باد جنوبی همراه با افزایش دما را دارند. اما از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشبنه در این مناطق کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.
به گفته وی، از امروز تا چهارشنبه در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت روند افزایش آلاینده‌های جوی در کشور پیش‌بینی شده است. همچنین طی امروز و فردا، آب‌های خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، مواج و متلاطم می‌شود. از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه دریای خزر نیز مواج خواهد شد.
گودرزی افزود: تهران برای امروز آسمانی قسمتی ابری همراه با غبار محلی دارد و ۱۵ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز پایتخت است.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.