کد خبر : 27221
تاریخ انتشار : شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
-

روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

رونق بخشی به بورس هر چه سریعتر اجرایی شود

رونق بخشی به بورس هر چه سریعتر اجرایی شود
رئیس جمهور گفت: انتشار اوراق خزانه، تحکیم بازار سرمایه، هدایت نقدینگی و کنترل قیمت‌ها، رونق بخشی به بورس و خروج دولت از بنگاه داری باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

به گزارش سورپرس؛ یکصد و چهل و هفتمین جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح امروز (شنبه) به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد حضور داشتند.

رئیس جمهور در این جلسه پس از ارائه گزارش رئیس کل بانک مرکزی در زمینه روند کاهشی رشد نقدینگی در سال جاری نسبت به سال ۹۸، بر ضرورت تسریع در فروش اموال مازاد و سهام شرکت‌های دولتی که از سیاست‌های عمده اقتصادی دولت است تاکید کرد و افزود: انتشار اوراق خزانه، تحکیم بازار سرمایه، هدایت نقدینگی و کنترل قیمت‌ها، رونق بخشی به بورس و خروج دولت از بنگاه داری باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود تا مردم شاهد آثار مثبت آن در اقتصاد کشور باشند.

در این جلسه همچنین گزارش عملکرد و برنامه انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۹۹ ارائه و در زمینه چگونگی انتشار و عرضه آن بحث و تبادل نظر شد.

روحانی در این راستا افزود: سیاست هدایت نقدینگی موجود کشور باید به سمت تولید و سرمایه گذاری در بازار پول و سرمایه بوده و همچنین اوراق مشارکت هم به سرمایه گذاری و تقویت زیرساخت‌ها و پروژه‌ای عمرانی کشور کمک کند.

رئیس جمهور ادامه داد: با هماهنگی و همکاری کامل میان دستگاه‌های ذیربط برنامه زمان بندی عرضه اوراق مشارکت به نحو شفاف اعلام و اجرا شود تا امکان مشارکت فعالان اقتصادی در بازار پول و سرمایه به طور کامل فراهم گردد.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.