کد خبر : 74341
تاریخ انتشار : شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
-

روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا:

روند شیوع کرونا کاهشی است/ شاهد خیز جدیدی نیستیم

روند شیوع کرونا کاهشی است/ شاهد خیز جدیدی نیستیم
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روند شیوع کرونا در کشور کاهشی است، گفت: تنها چند استان شرایط متفاوتی دارند.

به گزارش سورپرس؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی، اظهار داشت: باید از شهید بهشتی به عنوان یکی از مظلوم‌ترین چهره‌های تاریخ انقلاب یاد کنیم. اتهامات بسیار ناروایی بر آن بزرگوار روا داشتند و او را به عنوان غرب‌گرا و روشنفکری که اعمال و رفتارش با موازین دینی فاصله دارد معرفی کردند. او را لیبرال معرفی کردند.

وی عنوان کرد: حرف‌های ناصحیح و ناروایی که در آن ایام نسبت به آن عزیز و بزرگوار گفته شد، عمدتا توسط آدم‌های التقاطی، منافقین و گروه‌های منحرف که در آن زمان شایع شده بود و البته این تبلیغات در جامعه و اجتماع هم بی‌تاثیر نبود و با اتهامات فراوان نسبت به این چهره ایجاد نفرت کرده بودند و از شهید بهشتی عصبانی بودند.

رئیس جمهور اضافه کرد: دشمنان خارجی و دشمنان داخلی‌ که حالت نفاق داشتند ،  فقط در زبان با انقلاب بودند و در دل با انقلاب همراه نبودند،  نسبت به شهید بهشتی به دلیل توانمندی‌ها، مدیریت، عقلانیت و تشکیلاتی بودنش و به دلیل اینکه یک چهره کاملا دنیا دیده بود، کینه داشتند. شهید بهشتی جهان، منطقه، غرب و شرق را می شناخت و به مکاتب فکری در جهان آن روز به خوبی واقف و آشنا بود.

روحانی با تاکید بر اینکه شهید بهشتی نسب به آینده کشور و جهان آینده‌نگری دقیقی داشت گفت: همه این عوامل موجب شد که شهید بهشتی را به عنوان ستون و امید به آینده ی انقلاب مورد حمله قرار دهند، شهادت ایشان شرایط را عوض کرد و بسیاری از مردم به ویژگی‌های این شخصیت به نام واقف شدند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش در هفته قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه بار سنگین مسئولیت  امنیت، عدالت و آرامش مردم را بر عهده دارد.

روند ابتلا به کرونا کاهشی بوده است/ شاهد خیز جدیدی نیستیم

رئیس جمهور با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در مجموع کاهشی بوده است، تاکید کرد: حتی این هفته هم نسبت به هفته پیش روند کاهشی است. البته استانهای جنوبی مانند بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان حالت ویژه ای دارند و مقداری استثنا هستند . در بقیه استانها روند ابتلا به کرونا نزولی بوده است.

روحانی بیان کرد: امروز هم شاهد خیز جدیدی نیستیم البته نباید نسبت به این مسئله صد در صد مطمئن باشیم و باید مراعات‌ها را انجام دهیم. امروز در کشورهای مختلف جهان در اروپا، روسیه و  شرق آسیا موج جدید ابتلا به کرونا را شاهد هستیم. در اطراف خودمان در همسایگان شرقی و همسایگان غربی هم تا حدودی شاهد خیز و موج جدید هستیم به همین دلیل ما کاملاً باید مراعات کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم نسبت به آینده با قاطعیت بگوییم که با خیز جدید دیگری مواجه نیستیم، گفت: بنابراین باید احتیاط‌های لازم را در این زمینه انجام ‌دهیم.  کشور ما ۱۶ ماه گرفتار ابتلای شدید به این ویروس بود، از پایان بهمن ماه سال ۹۸ شیوع این بیماری در ایران آغار شد تا امروز ادامه دارد، هم در مدیریت شیوع کرونا بر دوش وزارت بهداشت، درمان و مدافعین سلامت در سراسر کشور بود و نیروهای مسلح، هلال احمر و دیگران تلاش کردند آثار و تبعات کرونا را در جامعه کاهش بدهند و موفق بودند.

رئیس‌جمهور افزود: به هر حال کرونا موضوع مهمی بود که در اقتصاد، کسب و کار، اشتغال، فرهنگ، آموزش، گردشگری آثار بسیار شدیدی گذاشت. به طور طبیعی کشور ما هم با این آثار مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه صادرات غیر نفتی ایران  سه ماهه اول امسال، نسبت به سه ماهه اول سال گذشته  ۶۹ درصد افزایش داشته ادامه داد:  سال ۹۹ به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، صادرات نفت  با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده بود الان این مشکلات کمتر شده، البته به صفر نرسیده اما بسیار کمتر شده است. در سه ماهه اول سال جاری توانستیم ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که رقم بسیار خوبی است، نگذاشتیم دوگانه ای که بعضی‌ها دنبال آن بودند به وجود بیاورند.

روحانی با بیان اینکه از ابتدا با دوگانه  سلامت  یا زندگی مردم و اقتصاد مخالف بودم، گفت: این دوگانگی دقیق و درست نیست. البته سلامت مردم  برای ما اولویت  است اما در عین حال در کنار مراعات پروتکل‌ها، می‌ شود فعالیت‌های اقتصادی را هم انجام داد و البته تاثیر گذار هم هست.

وی افزود: ما در مقاطعی ناچار شدیم کسب و کار را برای مدت یکی دو هفته و حتی گاهی بیشتر، تعطیل کنیم اما در عین حال به طور کلی فعالیت‌های اصلی اقتصادی ما ادامه داشت. فروردین سال ۹۹ عده‌ای می‌گفتند همه کسب و کارها را برای یکی دو ماه به طور کامل قرنطینه و تعطیل کنیم و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که اگر تعطیلی کامل باشد، غذای مردم، سوخت، انرژی چه می‌شود؟ حرف هایی زده می شد که بدون محاسبه بود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.