کد خبر : 64081
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
-

روسیه ۸۹ میلیون دوز واکسن کرونا تولید می‌کند

روسیه ۸۹ میلیون دوز واکسن کرونا تولید می‌کند
معاون نخست وزير و رئيس ستاد مبارزه با کرونا در روسيه اعلام کرد که توليد ۸۹ ميليون دوز واکسن کرونا در روسيه در شش ماهه نخست سال جاري (سال ۲۰۲۱) برنامه ريزي شده است.

به گزارش سورپرس؛ تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر و رئیس ستاد مبارزه با کرونا در روسیه روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: سه واکسن کرونای روسی مراحل آزمایش بر روی انسان را گذرانده اند و باید به میزان مورد نیاز و با کیفیت مناسب تولید انبوه شوند.

وی افزود: در مورد واکسن اسپوتنیک وی می توانم بگویم که این واکسن چون پیش از دو واکسن دیگر ثبت شده است، به تولید انبوه رسیده است و تولید آن در ابعاد بسیار بزرگ را یاد گرفته ایم.

به گفته گولیکووا، مطابق برنامه، در ماه مارس ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی تولید می شود و این واکسن در روسیه در هفت مرکز علمی -تولیدی تولید انبوه می شود.

معاون نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد که واکسن دوم به نام اپی واک کرونا از پایان ماه مارس جاری وارد بازار می شود و نخستین محموله شامل ۵۰۰ هزار دوز واکسن برای واکسیناسیون عرضه خواهد شد.

وی در مورد واکسن کووی واک واکسن سوم روسیه نیز که توسط موسسه علمی چوماکوف وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید می شود نیز گفت که از روز ۲۸ ماه مارس جاری (روز یکشنبه هفته آینده) نخستین محموله عرضه می شود.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه از اواسط دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون روس ها با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون را انجام داده اند و به تازگی استفاده از واکسن اپی واک کرونا برای واکسیناسیون مردم در روسیه آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیروز سه شنبه واکسن کرونا زد و برخی مقامهای ارشد این کشور ازجمله سرگئی شایگو وزیر دفاع نیز با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون شده اند.

انتهای پیام/ ۱۰۱

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.