کد خبر : 64940
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
-

در مناطق آبی و زرد برگزاری مراسم مذهبی قابل انجام است

روحانی: دو استان وارد موج چهارم کرونا شده/ برخورد جدی با پروتکل‌شکنان

روحانی: دو استان وارد موج چهارم کرونا شده/ برخورد جدی با پروتکل‌شکنان
رئیس جمهور گفت: موج چهارم در دو استان آغاز شده و در برخی استان‌ها هم اگر مراعات نشود، ممکن است وارد این موج بشویم.

به گزارش سورپرس، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با تشکر از مردم برای مراعات پروتکل‌ها در سفرهای نوروزی گفت: برخی از مردم اصلأ سفر نرفتند و برخی هم در سفرها پروتکل‌ها را رعایت کردند. البته مجموع رفت‌وآمدهای قبل از عید و مابعد آن سبب شده که احتمالاً ما با یک مشکلی در شیوع کرونا مواجه شویم.

وی افزود: الان هم در دو استان طبق بررسی‌ها موج چهارم آغاز شده و اگر ما رعایت نکنیم این وضعیت می‌تواند در سایر نقاط کشور هم تکرار شود.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

* بی‌تردید یکی از حوادث بسیار مهم در قرن اخیر همین پاندمی کروناست، اینکه نزدیک به ۳ میلیون نفر در دنیا از دست رفته‌اند که حالا اینهم آمار رسمی و ثبت‌شده است وگرنه قطعاً بیش از این میزان افراد را در کام خود فرو برده است، نشان از اهمیت این پاندمی در قرن اخیر است.

* وقتی ما سه سال مداوم جنگ اقتصادی داشته‌ایم هم یکی دیگر از معضلات خاص مردم ما در قرن اخیر و سه سال پایانی آن بود، کشور در یاری و دستگیری مردم از یکدیگر از یک سو و تلاش‌های کادر درمان برای مقابله با کرونا کارنامه قابل قبولی دارد.

* ما همواره در همه موارد و هرجا که برای ما مشکل پیش آمده است، قدرت ملی ما یک قدرت بسیار مهم و قابل‌افتخاری بوده، وقتی ملت در برابر مشکلات با چنگ و دندان ایستادگی کرده،  موفق شده و آن را از سر گذرانده است. ما هم به عنوان دولت در طول چهارماه باقیمانده از عمر خود یکی از مهمترین کارهایمان را همین مقابله با کرونا می‌دانیم.

* مقابله با کرونا، شکستن تحریم، تکمیل طرح‌های پیش‌روی اقتصادی و رسیدگی به معیشت مردم از جمله چهار محور اصلی کار دولت در چهار ماه آینده است.

* کرونا در طول چهارده ماه اخیر نه از میان رفته و نه تضعیف شده است، این ویروس نه تنها باقیمانده،  بلکه بدتر شده و جهش‌یافته است. این نوع جدید که چه انگلیسی بنمامیم چه برزیلی و چه هر نام دیگری، فقط یک خط مستقیم به سمت بالاست و نشان می‌دهد که چقدر خطرناک است.

* تنها راه این است که ما توانمند شویم و جامعه را در برابر آن نیرومند سازیم که یکی از راه های آن همین واکسیناسیون است. ساخت و خرید واکسن در همین راستا جزو یکی از مهمترین کارهای دولت در مقابله با کرونا است.

روحانی: دو استان وارد موج چهارم کرونا شده/برخورد جدی با پروتکل‌شکنان

 

* همچنان دورهمی‌ها و تجمعات یکی دیگر از مواردی است که باید آن را بسیار مراعات کنیم، تعهد و مسئولیت‌پذیری مردم که در چندین ماه اخیر ادامه داشته را باید حفظ کنیم. الان آمارها به ما می‌گویند که مراعات کم شده است و هرگاه مراعات کم شود آمار کرونا بالا می‌رود. زمانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالای ۸۵ درصد بود، ولی وقتی زیر ۶۰ درصد می‌رود معلوم است که وضع چگونه می‌شود.

* در جلسه امروز تاکید شد کسانی که مبتلا هستند باید نظارت و کنترل شود که دوره قرنطینه را رعایت کنند،  گاهی افرادی که مبتلا هستند با ناوگان عمومی مثل قطار یا هواپیما رفت‌وآمد می‌کنند که آن را می‌توان کنترل کرد، اما گاهی یک کرونا مثبت به بازار می‌رود یا در شهر حضور می‌یابد که این را هم باید نظارت و کنترل و با آن برخورد جدی کنیم و مجازات برایش داشته باشیم.

* ما نسبت به مسافرانی که از خارج کشور می‌آیند هم رعایت پروتکل‌ها و مقررات را حفظ کرده‌ایم، این موضوع برای همه پروازها و ورود افراد به کشور رعایت و انجام می‌شود.

*{ با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای برگزاری مراسم مذهبی در ایام ماه رمضان}: در مناطق آبی و زرد برگزاری مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل انجام است و در مناطق نارنجی و قرمز هم این امر ممنوع خواهد بود.

* البته در مورد شب‌های قدر با توجه به اینکه ما در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا همچنان فرصت برای تصمیم‌گیری داریم، هنوز جمع‌بندی نهایی را مشخص نکردیم و در روزهای آتی با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشور – که امیدواریم سخت و دشوار نشود – درباره آن هم اعلام نظر خواهیم کرد.

اتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.