کد خبر : 75238
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
-

روحانی از تسریع در واکسیناسیون از هفته آینده خبر داد

روحانی از تسریع در واکسیناسیون از هفته آینده خبر داد
رئیس‌جمهور گفت: همه علامت‌ها نشان می‌دهد که شرایط واکسیناسیون از هفته آینده بهتر می‌شود و به شکل وسیع‌تر انجام می‌شود.

به گزارش سورپرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه، ۱۲ تیرماه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: باید مقررات و دستورالعمل‌های پیش‌بینی شده برای شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز به طور کامل رعایت شود در غیر این‌صورت با بروز مشکلاتی مواجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه جهش‌ها و تغییرات ژنتیکی و موتاسیون‌های متعدد ویروس کرونا مشکلات فراوانی ایجاد کرده است، افزود: متاسفانه امروز شاهد وضعیت حادی در استان‌های جنوبی کشور و برخی از دیگر استان‌ها به‌دلیل شیوع نوع جدید و جهش یافته این ویروس به نام “دلتا ” هستیم که اگر دستورالعمل‌های بهداشتی در این مناطق رعایت نشود آمار شهر‌های قرمز کشور افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه این ویروس همچنان داروی قطعی برای درمان ندارد، گفت: خوشبختانه ویروس کرونا واکسن‌پذیر است و شرایط کشور ما از نظر واکسن اعم از خارجی و تولید داخل روز به روز بهتر می‌شود.

روحانی با اشاره به واکسیناسیون کرونا گفت: همه علامت‌ها نشان می‌دهد که شرایط واکسیناسیون از هفته آینده بهتر می‌شود و به شکل وسیع‌تر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در ازدحام برای دریافت کنندگان واکسن آن هم عمدتاً در تهران بود رفع شده و دیگر اجتماع و ازدحامی نیست. رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر دقت کافی نشود وارد موج پنجم کرونا می‌شویم، گفت: در مجموع ۶۹ درصد پروتکل‌ها در سراسر کشور رعایت می‌شود که این خیلی کم است. ما قبلاً می‌گفتیم ۷۰-۸۰ درصد رعایت می‌شود و این کم است و باید به ۹۰ درصد برسد، اما اکنون به ۶۹ درصد رسیده است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.