کد خبر : 105594
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
-

رستم قاسمی: قرارداد‌های حمل و نقلی ایران و روسیه نهایی می‌شود

رستم قاسمی: قرارداد‌های حمل و نقلی ایران و روسیه نهایی می‌شود
وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به مسکو از گسترش همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه حمل و نقل خبر داد.

به گزارش سورپرس، وزیر راه و شهرسازی کشورمان که بامداد امروز با استقبال کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد، از نهایی شدن قرارداد‌های فیمابین و توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل خبر داد.

رستم قاسمی با اشاره به اینکه دیدار‌های متعددی با مقامات روسی خواهد داشت، گفت: خوشبختانه در هفته‌های اخیر مناسبات همه‌جانبه بین ایران و روسیه تحرک قابل ملاحظه‌ای داشته و در این سفر نیز نهایی کردن قرارداد‌های گذشته در زمینه حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی در دستور کار مذاکرات است.

وی افزود: در دیدار با وزیر حمل و نقل روسیه علاوه بر بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های حوزه حمل و نقل، به طور خاص درباره ترانزیت گفتگو خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش مبادلات تجاری بین ایران روسیه گفت: یکی از پیش‌نیاز‌های ضروری برای افزایش مبادلات اقتصادی، تکمیل و توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقلی است.

رستم قاسمی به همکاری تهران و مسکو در طرح‌های مشترک ریلی اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر روسیه از طریق دو خط ریلی در داخل ایران به خلیج فارس متصل است.

وی افزود: ترانزیت کالا از روسیه به خلیج‌فارس هم‌اکنون از طریق خط گرمسار-اینجه‌برون و نیز جلفا-نخجوان قابل انجام است و این موضوع یکی از دستور کار‌های مذاکرات خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی به ضرورت تکمیل خط ریلی رشت-آستارا در مسیر اصلی گذرگاه ریلی بین‌قاره‌ای شمال-جنوب اشاره کرد و گفت: این قطعه به طول ۱۶۰ کیلومتر هنوز تکمیل نشده، اما عملیات اجرایی آن از مدت‌ها پیش آغاز شده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.