کد خبر : 94478
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
-

راه‌اندازی سالن ویژه تئاتر کودک و نوجوان در کانون‌های فرهنگی تربیتی استانها

راه‌اندازی سالن ویژه تئاتر کودک و نوجوان در کانون‌های فرهنگی تربیتی استانها
مدیر کل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی از راه‌اندازی سالن ویژه تئاتر کودک و نوجوان در کانون‌های فرهنگی تربیتی در هر استان خبر داد.

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی، دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: متولی فرهنگ وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در دولت جمهوری اسلامی است و ما باید در کنار یکدیگر با توجه به توانی که داریم هم افزایی برای رشد و اعتلای فرهنگ داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر قرار است که علاقه مندی در دانش آموزان شکل بگیرد این شکل گیری باید از دوره ابتدایی آغاز شود و ما می‌توانیم از ظرفیت وزارت ارشاد برای این افزایش علاقمندی کمک بگیریم.رمضانی خاطرنشان کرد: ایرانیان با حوزه نمایش عجین هستند فرهنگ انقلاب و همچنین دفاع مقدس با نمایش و سرود توسعه پیدا کرد و ما شاهد این موضوع بوده ایم. مدیر کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی ادامه داد: با هم افزایی توان خود را در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار خواهیم داد تا بتوانیم کار بهتری را به پیش ببریم.

رمضانی با اشاره به هویت بخشی حوزه نمایش گفت: در فعالیت‌ها باید دانش آموزان دیده شوند، زیرا هممه فعالیت‌های برای این قشر است و در نمایش به دانش آموزان هویت داده می‌شود.

وی گفت: برای هنر‌های نمایشی در بخش آموزشی مربیان، باید سرمایه‌گذاری شود و ما در هفته گذشته ۱۱ استان کم برخوردار کشور را در تهران برای یک دوره توانمندسازی دعوت کرده بودیم که استقبال بسیار خوبی از این دوره صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در هر استان یک سالن مخصوص تئاتر کودک و نوجوان در کانون‌های فرهنگی تربیتی راه‌اندازی خواهد شد، زیرا این مسئله دغدغه‌ای برای آموزش و پرورش است.

در ادامه امیر مشهدی عباس، دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: ما همه سرباز فرهنگ و هنر هستیم و خودم را محصول و خروجی آموزش و پرورش می‌دانم با شرکت در جشنواره‌های مختلف آموزش و پرورش بسیار در این زمینه تشویق شدم و آینده من شکل گرفت.

وی ادامه داد: در ۱۷ دوره از ۲۶ دوره برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور داشتم و برایم بسیار مهم است کیفیت این جشنواره در حد قابل قبولی باشد. مشهدی عباس ادامه داد: مخاطب اصلی این جشنواره کودکان و نوجوانان هستند و ان شاالله بتوانیم یک اتفاق خوب برای این قشر رقم بزنیم.

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان افزود: این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد نمایشی کشور است که حتی از جشنواره تئاتر فجر نیز بزرگتر محسوب می‌شود.

وی گفت: تئاتر تنها هنری است که بسیار شبیه زندگی و انرژی که به مخاطب می‌رسد مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در بخش دانش‌آموزی جشنواره انتظار ما این است که آموزش و پرورش و به ویژه اداره کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی منتخبان جشنواره فرهنگی هنری فردا را به این جشنواره اعزام کنند.

همچنین در این نشست هر یک از حاضران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در انتها نمایشنامه‌های دانش اموزی به مهمانان اهدا شد.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.