کد خبر : 132622
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
-

راشاتودی: ایران هاب گازی منطقه می‌شود

راشاتودی: ایران هاب گازی منطقه می‌شود
یک رسانه روسی امروز در گزارشی تصریح کرد: ایران هاب گازی منطقه می‌شود.

به گزارش سورپرس به نقل از راشا تودی، ایران می‌خواهد به مرکز اصلی تجارت گاز منطقه‌ای تبدیل شود؛ اقدامی که در راستای مقابله با تحریم‌های آمریکا به شمار می‌آید.

گزارش راشا تودی در این خصوص اضافه می‌کند: «جواد اوجی» وزیر نفت روز ایران چهارشنبه اعلام کرد ایران به دنبال ایجاد یک هاب گازی با همکاری شرکای تجاری اوراسیای این کشور است.

گزارش این رسانه در این باره حاکیست: این اقدام بخشی از تلاش‌های تهران برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و ارتقای جایگاه خود در بازار جهانی انرژی است. وزیر نفت با تاکید بر اینکه شرایط برای رسیدن به این هدف مهیا است، گفت که با داشتن ۳۳ تریلیون متر مکعب ذخایر گازی و نیز با همکاری ترکمنستان، روسیه و قطر در تلاش هستیم تا به هاب گازی تبدیل شویم.

راشاتودی: ایران هاب گازی منطقه می‌شود

راشا تودی اضافه می‌کند: ایران همچنین همکاری‌های انرژی با روسیه را تقویت کرده است که به گفته اوجی می‌تواند به آرمان تبدیل شدن به هاب انرژی جمهوری اسلامی کمک کند. دو کشور سرمایه گذاری مشترکی در زمینه اکتشاف و تولید، قراردادهای مبادله فناوری و قراردادیی برای ساخت مشترک خطوط لوله نفت از ایران به عمان و پاکستان دارند. ماه گذشته، تهران و مسکو دو قرارداد همکاری بزرگ و ۸ یادداشت تفاهم را امضا کردند که همه چیز از انرژی و فناوری تا ایجاد بازار مشترک را پوشش می‌دهد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.