کد خبر : 72536
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
-

رئیس سابق موساد: کسی هست که بداند آمریکا از چین چه می‌خواهد!

رئیس سابق موساد: کسی هست که بداند آمریکا از چین چه می‌خواهد!
تنها چند روز پس از استعفای یوسی کوهن از سمت مدیر آژانس جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی، او از سیاست آمریکا در قبال چین انتقاد کرده و آن را بسیار سختگیرانه دانست.

به گزارش سورپرس به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، یوسی کوهن در سخنان خود گفت با بسیاری از مقامهای ارشد آمریکایی درباره چین گفتگو کرده اما همواره مکالمات، با پرسشهای بیشتر به جای پاسخ به اتمام رسیده است.

‌رئیس پیشین موساد گفت: اگر اینجا کسی هست که بداند آمریکا از چین چه می‌خواهد، خوشحال میشوم بشنوم. اطمینان ندارم که اگر یک سیاست منسجم آمریکایی در قبال چین وجود داشته باشد، ما کاملا آن را درک کرده باشیم.

یوسی کوهن تاکید کرد که چین با روابط تجاری، علمی، پژوهشی و فنی گسترده، کشوری “دوست” برای رژیم صهیونیستی است. او افزود: ما باید مراقب باشیم که از چین به عنوان یک چالش یاد نکنیم. ما نمیخواهیم با چینی‌ها که به هیچ وجه علیه ما توطئه نمی‌کنند، تقابلی ایجاد کنیم.

کوهن تا همین اواخر یکی از قدرتمندترین و پرنفوذترین مقامهای امنیتی رژیم صهیونیستی بود و اکنون تمام شواهد حاکی از آن است که او می‌خواهد وارد عرصه سیاسی شود.

او در هفته‌های پایانی کارش به عنوان رئیس موساد، برای گفتگو با بیل برنز، مدیر سیا و دیگر مقام‌های ارشد آمریکایی راهی واشنگتن شد و حتی با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هم دیدار داشت.

دولت ترامپ بارها از رژیم صهیونیستی خواسته بود تا از روابط با چین کاسته و سرمایه‌گذاری چینی‌ها را محدود کند. دولت بایدن هم چین را به عنوان اصلی‌ترین چالش سیاست خارجی آمریکا می‌بیند. یوسی کوهن از چهره‌های نزدیک به مایک پامپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکاست که ضد چین بود. پامپئو در جشن بازنشستگی کوهن در اسرائیل حضور داشت.

انتهای پیام/۱۲۳

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.