کد خبر : 25548
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
-

۲ روز، ۲ حادثه و چهار کشته در مشهد

۲ روز، ۲ حادثه و چهار کشته در مشهد
طی ۲ روز گذشته ۲ حادثه در مشهد رخ داد که متأسفانه منجر به فوت ۴ کارگر شد.
به گزارش سورپرس، طی ۲ روز گذشته ۲ حادثه در مشهد رخ داد که متأسفانه منجر به فوت ۴ کارگر شد. حادثه روز دوشنبه در جاده سیمان، جان یک پدر و پسر افغانستانی مقنی را حین حفر چاه گرفت و آتش‌نشانان پیکر این افراد را از ته چاه بیرون کشیدند.
دیروز نیز حادثه مشابهی کیلومتر‌ها دورتر از جاده سیمان در بولوار قاضی طباطبایی مشهد، رخ داد، جایی که کارگران ساختمانی به منظور ساخت یک ساختمان جدید، مأمور شده بودند تا سازه قدیمی این بنا را تخریب کنند.
عملیات از صبح زود شروع شد و کارگران کلنگ به دست، با ضربات پی‌در‌پی به قصد تخریب ساختمان قدیمی کارشان را آغاز کردند. وجود یک دیواره سنگین بتنی پیش روی کارگران، کار را به کندی پیش می‌برد. آن‌ها برای از پیش رو برداشتن این دیو سیمانی دست به ابزار تخریب شدند، غافل از اینکه استفاده از این وسایل پیشرفته نیاز به آموزش دارد.
خورشید هر چه در آسمان بالاتر می‌رفت، حجم تخریب نیز بیشتر می‌شد تا جایی که نزدیکی‌های ظهر آنچه نباید می‌شد، اتفاق افتاد و همان دیواره بتنی که احتمالا پایه آن از پایین شل شده بود، ناگهان روی سر چند کارگر فرو ریخت.
گرد و خاک ناشی از این تخریب ناگهانی که فرونشست، سایر افراد حاضر در کارگاه ساختمانی متوجه غیبت چند نفر از کارگران شدند، کارگرانی که زیر آوار این دیوار گرفتار شده بودند.
کمک‌خواهی سایر کارگران و مدیران پروژه از آتش‌نشانی مشهد، عوامل امداد و نجات ۳ ایستگاه آتش‌نشانی مشهد را به عمق چند متری این کارگاه ساختمانی کشاند.
با حضور آتش‌نشانان و نجاتگران در محل حادثه مشخص شد، دیواره بتنی در این پروژه به دلیل بی‌احتیاطی کارگران به یک‌باره بر روی آنان ریزش کرده است. در پی آن یک کارگر پنجاه ساله در دم فوت کرد و یک کارگر سی ساله از ناحیه پا مجروح و زیر آوار گرفتار شد.
آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات ویژه اقدام به بیرون کشیدن کارگر مصدوم وآوار برداری کردند که جسد کارگر دیگر نیز کشف شد. کارگر مصدوم پس از انتقال به سطح خیابان برای مداوا تحویل تکنسین‌های اورژانس شد.
علت دقیق این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است. جسد دو کارگر نیز تحویل عوامل انتظامی حاضر در صحنه شد.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.