کد خبر : 49649
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
-

دولت خودمختار مسلمان، کنترل شهری در فیلیپین را به دست گرفت

دولت خودمختار مسلمان، کنترل شهری در فیلیپین را به دست گرفت
دولت فیلیپین در بحبوحه تشدید اوضاع امنیتی در مقابل حملات احتمالی از سوی شبه نظامیان مرتبط با داعش، به صورت رسمی کنترل شهر کوتاباتو، واقع در جنوب را به یک منطقه خودمختار مسلمان منتقل کرد.

به گزارش سورپرس به نقل از پایگاه خبری بنارنیوز، در جریان مراسمی از سوی حامیان جبهه آزادی‌بخش اسلامی مورو، اواردو آنیو، وزیر کشور اسنادی را به دست به دست کرد که به صورت رسمی این شهر جنوبی فیلیپین بخشی از منطقه خودمختار بانگسامورو در میندانائو مسلمان شده است.

آنیو در سخنرانی خود گفت: ما به توسعه استانداردهای مورد نیاز مردم در منطقه ادامه می‌دهیم.

وی همچنین به نیروهای آزادی‌بخش اسلامی بانگسامورو، گروهی جدا شده از جبهه آزادی‌بخش اسلامی مورو تاکید کرد تا دست از حملات بردارند و به جای آن، به توسعه این منطقه دچار مشکل کمک کنند.

نیروهای آزادی‌بخش اسلامی بانگسامورو وقتی از مورو جدا شدند که جبهه آزادی‌بخش اسلامی مورو با دولت توافق صلح امضا کرد. این گروه اکنون اداره منطقه خودمختار بانگسامورو را در اختیار دارد.

 

 

دولت خودمختار مسلمان، کنترل شهری در فیلیپین را به دست گرفت

 

وزیر کشور فیلیپین در پاسخ به “نقیب سیناریمبو”، سخنگوی منطقه خودمختار بانگسامورو و یکی از رهبران آن گفت، دولت مانیل در راستای توسعه منطقه تلاش می‌کند چون این منطقه، یکی از فقیرترین مناطق کشور پس از چندین دهه درگیری‌های جدایی طلبانه مسلحانه است.

از روز دوشنبه، پلیس در سراسر شهر کوتاباتو برای خنثی کردن هرگونه تلاش از سوی شبه نظامیان برای انجام اقدامات تروریستی در جریان این واگذاری رسمی مستقر شده است.

انتهای پیام/۱۲۳

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.