کد خبر : 25984
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
-

دولت آمریکا توان پاسخگویی به نیازهای مردم خود را ندارد

دولت آمریکا توان پاسخگویی به نیازهای مردم خود را ندارد
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که ما می‌توانیم پزشکان آمریکایی را به ایران اعزام کنیم در شرایطی که این کشور توان پاسخگویی به نیازهای مردم خود را ندارد.

به گزارش سورپرس؛ زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس  درباره اقدامات ایران برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: کشورهایی مثل آمریکا، انگلستان و فرانسه همواره نگاه از بالا به پایین به سایر کشورها داشتند اما در مواجهه با بیماری کرونا مشخص شد که آنها با چه نوع مشکلات و چالش‌هایی مواجه بوده و حتی از رفع نیازهای اولیه بهداشتی پزشکان، پرستاران و کادر درمان خود عاجز هستند.

وی افزود: مشکلات آنها آنچنان جدی بود که اعلام کردند به خاطر محدودیت امکانات، سالمندان را درمان نمی‌کنند و این افراد به حال خود رها شده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه اعلام آقای ترامپ مبنی بر تماس مقامات ایرانی برای دریافت کمک به منظور مقابله با کرونا بیشتر به یک طنز شبیه است، یادآور شد: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که ما می‌توانیم پزشکان آمریکایی را به ایران اعزام کنیم در شرایطی که این کشور توان پاسخگویی به نیازهای مردم خود را ندارد و نظام سلامت درهم ریخته این کشور دچار چنان مشکلاتی است که پرستاران آمریکا باید با کیسه زباله خود را محافظت کنند و برخی از آنها به جهت نداشتن امکانات بهداشتی جان خود را از دست می‌دهند.

الهیان افزود: این نوع بیان ترامپ حاکی از آن است که آنها همچنان دچار نخوت و تکبر سیاسی هستند و چشمشان را به روی حقایق دوران کرونا بسته‌اند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی بعد از چهل سال که در تحریم به سر می برد توانسته مشکلات خود را به خوبی حل کند و در شرایط فعلی با وجود تحریم‌هایی که در طول چهل سال به کشور تحمیل شده نظام سلامت ما در دنیا و برای مجامع جهانی مثل سازمان بهداشت جهانی مثال زدنی است که اعلام می‌کند کشورهای دیگر از تجربیات موفق استفاده کنند در حالی که ما همواره در تحریم بوده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: برخی افراد غرب زده که نمی‌خواهند چشمشان را روی شرایط موجود باز کنند و اوج ناکارآمدی این کشورها را در بحران پیش آمده ببینند متأسفانه باز هم دم از این می‌زنند که مهار کرونا منوط به رفع تحریم‌ها است.

الهیان با اشاره به اینکه بارها مقام معظم رهبری فرمودند که چشم مسئولان به امکانات، پتانسیل و نیروی انسانی و منابع داخلی باشد، گفت: امروز موفقیت نظام سلامت ما نیز مرهون همین نگاه است و ما در حوزه سلامت دستاوردهای بی نظیری داریم و پزشکان ما به لحاظ سطح علمی در بسیای از مجامع علمی جهان حرف اول را می‌زنند.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.