کد خبر : 100642
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
-

دلایل ترافیک سنگین این روز‌های پایتخت

دلایل ترافیک سنگین این روز‌های پایتخت
بارندگی در روز‌های گذشته، افزایش استفاده شهروندان از خودرو‌های شخصی و همچنین خرید‌های شب عید از مهمترین دلایل ترافیک سنگین این روز‌های تهران است.

به گزارش سورپرس؛ محسن منصوری افزود: واقعیت این است که موضوع ترافیک تهران یک موضوع حاکمیتی است و شخص رییس جمهور پیگیر این موضوع است؛ تاکنون چندین جلسه در این خصوص توسط معاون اول رییس جمهور تشکیل شده و ضروری است که تمامی دستگاه‌های ملی و همچنین شهرداری تهران در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

استاندار تهران با اشاره به افزایش ترافیک در پایتخت طی روز‌های اخیر گفت: بارندگی در روز‌های گذشته، افزایش استفاده شهروندان از خودرو‌های شخصی و همچنین خرید‌های شب عید از مهمترین دلایلی است که می‌توان برای افزایش ترافیک سنگین این روز‌های تهران برشمرد.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو می‌تواند یکی از دلایل کاهش ترافیک در این کلان شهر باشد، افزود: در این زمینه شهرداری تهران در توسعه ناوگان ریلی اقدامات جدی انجام داده و هم اکنون نیز توسعه مترو در دستور کار است که دولت نیز در این زمینه اقداماتی انجام خواهد داد.

استاندار تهران ادامه داد: موضوع دیگر استفاده بی ضابطه از خودرو‌های شخصی در پایتخت است که باید در این زمینه نیز طرحی اجرا و عملیاتی شود تا از سفر‌های غیرضروری در پایتخت جلوگیری شود.

به گفته وی، جلسات متعددی در استانداری تهران تشکیل شده و در شورای حمل و نقل و ترافیک موضوعات مهمی مطرح و مصوبات مناسبی داشتیم که پلیس راهور، شهرداری و سایر ارگان‌ها باید اقداماتی انجام دهند.

مردم نگران کالا‌های اساسی نباشند
منصوری در خصوص تامین کالا‌های اساسی در آستانه عید نوروز و ایام ماه مبارک رمضان نیز گفت: میزان ذخیره سازی کالا‌های اساسی در استان تهران مناسب است و مردم در این زمینه هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام جلسات ستاد تنظیم بازار بصورت هفتگی در حال برگزاری بوده و در کنار آن کمیته نظارت بر بازار و قیمت‌ها نیز بطور منظم در حال برگزاری است.

استاندار تهران تاکیدکرد: میزان و حجم ذخیره سازی کالا‌های اساسی از جمله مرغ، گوشت، برنج و همچنین میوه شب عید مناسب است و علاوه بر آن تلاش شده که این کالا‌ها با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار بگیرد و با هرگونه گران فروشی قطعا برخورد قاطع خواهد شد.

انتهای پیام/۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.