کد خبر : 41369
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
-

دفاع بازیگر خرمشهری «نجلا» از لهجه بازیگران/ اصل را فراموش نکنید!

دفاع بازیگر خرمشهری «نجلا» از لهجه بازیگران/ اصل را فراموش نکنید!
بازیگر سریال «نجلا» با اشاره به انتقاداتی که این روزها نسبت به لهجه بازیگران این سریال می‌شود، تأکید کرد به‌عنوان یک خرمشهری لهجه بازیگران سریال را قابل قبول می‌داند.

به گزارش سورپرس؛ مرتضی شاه‌کرم بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها به عنوان بازیگر در سریال «نجلا» حضور دارد درباره انتقاداتی که نسبت به لهجه شخصیت‌های جنوبی در سریال مطرح می‌شود، گفت: همه بازیگران این مجموعه تلویزیونی برای این کار زحمت زیادی کشیدند و ۲ ماه تمرین لهجه داشتند. شاید در برخی صحنه‌ها بازیگران در ادای لهجه عربی کمی مشکل داشته باشند اما برای درآوردن لهجه آبادانی و خرمشهری خیلی زحمت کشیدند و من چون خودم بچه خرمشهر هستم می‌دانم که این لهجه‌ها کاملاً درست از کار درآمده و قابل قبول است.

وی ادامه داد: متاسفانه به جای توجه به اصل، حاشیه‌ها را مورد توجه قرار می‌دهند. اگر ما مردم جنوب، آدم‌های مطالبه‌گری بودیم که بعد از گذشت ۴۰ سال از جنگ هنوز در خرابه زندگی نمی‌کردیم اما با وجود این مشکلات هیچکس دم نمی‌زند و اعتراض نمی‌کند. به نظر می‌رسد با طرح این انتقادات نسبت به چنین سریالی بیشتر قصد بر این است که ذهن مردم از کم و کاستی‌های این منطقه منحرف شود وگرنه خرمشهر یکسال است که شهردار ندارد پس چرا نماینده محترم مجلس به این مساله اشاره نمی‌کند یا اینکه تلاش نمی‌کند مشکل آب و گاز مردم را حل کند، آن وقت مسئله‌شان می‌شود لهجه بازیگران یک سریال!

شاه کرم یادآور شد: در تمام مدتی که ما در آبادان تصویربرداری داشتیم حتی یکی از مدیران و مسئولان شهر سر صحنه سریال حاضر نشدند و یک خسته نباشید هم به گروه نگفتند اما الان ادعای بی‌حرمتی به مردم جنوب را دارند. یک کار هنری باید تا انتها دیده شود و بعد مورد قضاوت قرار بگیرد اما هجمه‌ها به این سریال از ابتدای پخش شروع شد. در این سریال چه آیین و رسومی زیر پا گذاشته شده و چه توهینی به مردم جنوب شده است که تا این اندازه مورد انتقاد قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد آقایان برای اینکه دیگر هیچ دوربینی به شهرهایی چون آبادان نرود این هجمه‌ها را به وجود آوردند و با این کار می‌خواهند خودشان را بزرگ جلوه دهند.

وی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به اینکه این سریال از ظرفیت بومی هنرمندان جنوب کشور بهره گرفته است، بیان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد بازیگران این سریال از بچه‌ها خرمشهر و آبادان بوده که برخی ساکن تهران هستند. در این مجموعه تلاش شده از ظرفیت بومی جنوب ایران استفاده درستی بشود و تا امروز هم بازخوردهای خوبی از مردم دریافت کرده‌ایم و ما را مورد لطف قرار داده‌اند که برایمان قوت قلب بوده است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.