کد خبر : 110461
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
-

دستور معاون اول رییس‌جمهور برای اجرای قانون استخدام سه درصدی معلولان

دستور معاون اول رییس‌جمهور برای اجرای قانون استخدام سه درصدی معلولان
مسئول دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان از دستور معاون اول رییس‌جمهور برای اجرای قانون استخدام سه درصدی افراد دارای معلولیت خبر داد.

به گزارش سورپرس، منصوراله‌وردی زواره، مسئول دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اعمال قانون سه درصد سهمیه استخدام افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های دولتی گفت: براساس قانون همه دستگاه‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند موظف هستند، این قانون را رعایت کنند. همچنین در ماده ۱۵ نیز آمده است که نهادهای عمومی، وزارت‌خانه‌ها، موسسات و شرکت‌های عمومی و انقلابی ملزم به رعایت این قانون هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اتفاقی که افتاده این است که تمام دستگاه‌هایی که با مجوز سازمان اداری استخدامی کشور از طریق آزمون سراسری که دوبار در سال برگزار می‌شود نیرو جذب می‌کنند، این میزان سه درصد را رعایت می‌کنند.

مسوول دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان تصریح کرد: وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها که از طریق مجوز سازمان اداری استخدامی نیرو جذب می‌کنند، این قانون سه درصد حق افراد دارای معلولیت را رعایت می‌کنند. نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها، بانک‌های دولتی، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام موظف هستند که این حداقل سه درصد را رعایت کنند اما عملا انجام نمی‌دهند و صرفا از طریق آزمون افراد دارای معلولیت جذب می‌شوند.

اله‌وردی تصریح کرد: نتیجه جلسه‌ای که در دو الی سه هفته پیش با معاون اول رییس‌جمهور داشتیم، این شد که آقای مخبر سازمان اداری استخدامی را موظف کرد به اینکه باید بر سایر دستگاه‌ها یا نهادهای عمومی درخصوص استخدام سهمیه سه درصد افراد دارای معلولیت نظارت کرده و اجازه ندهند که این قانون حداقل سه درصد جذب افراد دارای معلولیت توسط این دستگاه‌ها و نهادها مغفول بماند.

وی درباره‌ عدم اعمال سهمیه افراد دارای معلولیت در آزمون استخدامی امسال گفت: تا جایی که اطلاع دارم این سهمیه در آزمون اعمال شده است، مگر اینکه در هنگام ثبت‌نام فرد متقاضی گواهی مربوط به معلولیت را ارائه نداده باشد و تصور کنند که به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد در حالی که باید گواهی سازمان بهزیستی را برای اینکه از سهمیه سه درصد استفاده کنند ارائه دهند.

مسوول دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش نیز در حال برگزاری مصاحبه‌ها از پذیرفته‌شدگان است که در مصاحبه‌ها نیز نمایندگان بهزیستی برای دفاع از حق افراد دارای معلولیت حضور دارند.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.