کد خبر : 132524
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
-

دستاورد دیگری در دیپلماسی گردشگری و تسهیل تردد زمینی

دستاورد دیگری در دیپلماسی گردشگری و تسهیل تردد زمینی
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از طریق تعامل با مقامات گمرکی، ترانزیتی و ترافیکی کشور ترکیه، مسیر ترانزیتی ایران به اروپا‌ را هموار کرده و دستاورد دیگری در زمینه تسهیل و تسریع حمل و نقل زمینی در حوزه بین الملل را رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس به نقل از روابط عمومی‌کانون جهانگردی و اتومبیلرانی؛ تسهیل در عبور و مرور خودروهای ایرانی به دیگر کشورها، یکی از مهمترین وظایف ذاتی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به شمار می رود، از اینرو کانون با توجه به اهمیت جایگاه کشور ترکیه در مسیر ترانزیتی و تردد خودروهای ایرانی به کشورهای اروپایی، با برگزاری جلسات متعدد و انجام کارشناسی های مختلف این امر را پیگیری کرده و چالش ها و مشکلات موجود در تردد رانندگان و مسافران به این کشور را از طریق تعامل، تفاهم و توافق، مرتفع کرد.

در این راستا محمدحسین صوفی مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با هدف تسهیل در تردد زمینی خودروهای ایرانی به کشورهای اروپایی و توسعه صادرات و مبادلات ارزی و عبور و مرور اتومبیل های حامل مواد غذایی و خودروهای شخصی کشورمان، در آخرین جلسه با این موضوع، به همراه مسئولان سفارت ایران در آنکارا با مقامات گمرکی، ترانزیتی و ترافیکی کشور ترکیه در محل مدیریت پلیس امنیت و راهنمایی و رانندگی ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

صوفی در این دیدار با تأکید بر سابقه تمدنی ایران و ترکیه، از فرهنگ و تاریخ مشترک به عنوان یک شاخص تسهیل گر در تعاملات روز افزون دو کشور در حوزه گردشگری یاد کرد و با اشاره به عضویت طرفین در کنوانسیون های بین المللی مرتبط، تسهیل در تردد زمینی بین ایران و ترکیه از طریق رعایت کامل مقررات ترافیکی و ترانزیتی جاری را امری ممکن و لازم دانست.

رییس پلیس کشور ترکیه نیز با تأکید بر اهمیت گذرگاه های مرزی سه گانه بین دو کشور و لزوم تسهیل در ترددهای مرزی اعم از تجاری و مسافری، رعایت مقررات ترافیکی و گمرکی هر دو کشور را امری مهم و ضروری خواند.

او ضمن استقبال از تسهیل تردد خودروهای ایرانی به کشور ترکیه، بر اهمیت حفظ جان و امنیت مسافران تأکید و ضمن تأیید ساختار پلاک های ترانزیت ایرانی و مطابقت آن ها با استانداردها و شاخص های بین المللی، بر لزوم دارا بودن مدارک رانندگی ترانزیت معتبر برای ورود تمامی وسائط نقلیه ایران به خاک کشور ترکیه تأکید کرد.

دستاورد دیگری در دیپلماسی گردشگری و تسهیل تردد زمینی

در این جلسه، طرفین در خصوص شماره سریال پلاک های ترانزیت بین المللی ایرانی ورودی به خاک کشور ترکیه تفاهم کردند و در ادامه در زمینه تفکیک شماره شناسایی وسائط نقلیه ایرانی و ترکیه ای در گذرگاه های مرزی، مذاکرات و توافقات موثری صورت گرفت.

 

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.