کد خبر : 72915
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
-

درخشش کره جنوبی به سود تیم ملی ایران؛ لبنان در آستانه حذف

درخشش کره جنوبی به سود تیم ملی ایران؛ لبنان در آستانه حذف
 با شکستی که لبنان در مقابل کره جنوبی متحمل شد؛ تیم ملی فوتبال ایران در صورت تساوی مقابل عراق می‌تواند شانس بیشتری نسبت به گذشته برای صعود به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس، تیم‌های کره جنوبی و لبنان از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح به وقت تهران در چارچوب مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین در گروه هشتم به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان پائولو بنتو به برتری ۲ بر یک رسیدند.

ابتدا لبنان بود که در دقیقه ۱۲ توسط سونی سعد به گل رسید اما در نیمه دوم مقاومت سرسختانه این تیم شکست و کره جنوبی موفق شد ۲ گل به ثمر برساند. سونگ مین کیو در دقیقه ۵۱ با ضربه‌ای سر و روی ارسال سون هیونگ مین گل تساوی را به ثمر رساند و در ادامه در دقیقه ۶۶، ستاره تیم تاتنهام موفق شد از روی نقطه پنالتی تیمش را به گل دوم برساند و به ستاره اصلی بازی تبدیل شود.

کره جنوبی با این برد ۱۶ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین گروه راهی دور نهایی انتخابی جام جهانی شد و حضورش در جام ملت‌های آسیا را قطعی کرد. لبنان هم با ۱۰ امتیاز در این گروه به عنوان تیم دوم به کار خود پایان داد.

درخشش سون هیونگ مین به سود تیم ملی ایران؛ لبنان در آستانه حذف

نتیجه این بازی برای تیم ملی فوتبال ایران هم مهم بود. چرا که ملی‌پوشان در صورت تساوی مقابل کره برای صعود می‌بایست جزو بهترین تیم‌های دوم قرار بگیرند و نیاز بود تا لبنان به عنوان یکی از رقبای ما در این مسابقه شکست بخورد که این اتفاق رخ داد. حالا ایران اگر مقابل عراق به تساوی برسد؛ در جدول تیم‌های دوم بدون شک بالاتر از لبنان و قرقیزستان(تاجیکستان) قرار خواهد گرفت و تنها نیاز است تا یکی از تیم‌های اردن، ازبکستان و یا امارات مقابل رقبای خود به ترتیب به برتری نرسند یا شکست بخورند.

انتهای پیام/۱۰۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.