کد خبر : 107896
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
-

درخشش رادیو ایران در نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک

درخشش رادیو ایران در نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
برنامه‌سازان رادیو ایران، در نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در بخش اصلی جشنواره، از مجموع پنج جایزه و تندیس طلایی دو تندیس طلایی را از آن خود کردند.

به گزارش گروه فرهنگی سورپرس به نقل از شبکه رادیویی ایران، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، علی بخشی‌زاده معاون صدا، مدیران شبکه‌های رادیویی و جمعی از پیشکسوتان عرصه رادیو، چهارشنبه چهارم خرداد از ساعت ۲۰ تا ۲۴ چهارشنبه در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.

نه نفر از برنامه‌سازان رادیو ایران، در این جشنواره با ده اثر در بخش‌های اصلی و موضوعی شرکت کردند که از بین آنها برنامه «به همین سادگی» و «مرز خوشبختی» دو تندیس طلایی از بخش اصلی جشنواره را دریافت کردند.

احسان زارع در بخش مستند محض، با اثر به «به همین سادگی» و متین‌السادات فیروزی در بخش مستند گزارشی، با اثر «مرز خوشبختی»، تندیس طلایی جشنواره لوح تقدیر و جایزه نقدی را از آن خود کردند.

زارع درباره برنامه «به همین سادگی» گفت: این برنامه یکی از مخاطرات زندگی اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این مستند درخصوص ازدواج سفید ساخته شده است و با شخصی گفت‌وگو می‌کند که تجربه‌ی این سبک زندگی‌ را دارد و سعی می‌کند مخاطب خود را با چالش‌های این سبکی از زندگی آشنا کند.

این مستند با مواجه کردن مخاطب خود با واقعیات روز جامعه، سعی در آگاه کردن نسل جوان با خطرات ناشی از ازدواج سفید را دارد.

متین‌السادات فیروزی نیز درباره مستند «مرز خوشبختی» گفت: این برنامه راوی ماجرای کودکان یکی از روستاهای مرزی استان سیستان و بلوچستان است که در سال‌های گذشته، به دلیل نبود مدرسه، در شرایط نامساعدی تحصیل می‌کردند و تعداد زیادی از آنها ناچار به ترک تحصیل می‌شدند.

اما این روزها به همت خیرین مدرسه‌ساز، با ساخت یک مدرسه، امکان تحصیل برای همه فرزندان روستا فراهم شده و این مدرسه مرز خوشبختی آنها شده است.

همچنین شایان ذکر است در بخش آرای مردمی مستند «کِرو» توانست با جمع آوری حدود ۵۰۰۰ رای در جایگاه سوم قرار گیرد. این مستند که درامی درباره چالش‌های ناشنوایان برای یک زندگی عادی است با بهره‌گیری از فضای بومی استان بوشهر توانسته نظر مخاطب را درخصوص زندگی این قشر از جامعه به خود جلب کند.

 

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.