کد خبر : 34774
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۰۱
-

دختر دورگه ایرانی در فینال لیگ قهرمانان اروپا

دختر دورگه ایرانی در فینال لیگ قهرمانان اروپا
مدافع 28 ساله تیم ولفسبورگ آلمان توانست تجربه جدیدی را همراه این تیم کسب کند و به درخشش خود در فوتبال آلمان ادامه داد.

به گزارش سورپرس، سارا دورسون خواجه شاید نامش برای اهالی فوتبال چندان آشنا نباشد اما یکی از بازیکنان دورگه فوتبال دنیاست که پدری ایرانی و مادری ترکیه‌ای دارد و خود نیز در کلن آلمان به دنیا آمده است؛ او از ۱۷ سالگی کار خود را در تیم‌های پایه کلن آغاز کرد و پله پله خودش را در فوتبال آلمان با درخشش خود بالا برد. همزمان با درخشش‌های باشگاهی نام او در لیست تیم ملی زیر ۱۵ سال آلمان هم به چشم خورد تا این‌چنین این ستاره ایرانی-آلمانی راه موفقیت خود را ادامه دهد.

او که در پست دفاع به بازی گرفته می‌شود و گاها حتی در میانه‌های زمین هم با تغییرات در سیستم تیمش به میدان می‌رود، شاید مهم‌ترین اتفاقات زندگی‌اش پس از انتقال به اِسِن شکل گرفت؛ باشگاهی قدیمی در فوتبال آلمان که حضوری فعال در فوتبال زنان دارد و دورسون خواجه نیز ۵ سال در این تیم توپ زد و بیش از ۱۰۰ بازی را انجام داد تا به یکی از شاه‌ماهی های بازار نقل و انتقالات بدل شود.

درخشش در اِسِن باعث شد تا دورسون خواجه به تیم ملی بزرگسالان آلمان هم دعوت شود و یکی از مهره‌های کلیدی ترکیب مانشافت شود؛ او در انتقالی هیجان‌انگیز در سال ۲۰۱۸ به ولفسبورگ که یکی موفق‌ترین باشگاه آلمانی در حوزه فوتبال زنان است پیوست و توانست همراه این تیم در دو سال متوالی هم فاتح بوندسلیگا شود و هم جام حذفی فوتبال آلمان را فتح کند.

صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپای زنان، بزرگ‌ترین اتفاق فوتبالی برای ستاره ایرانی-آلمانی ولفسبورگ شد؛ اما بدشانسی برای این چهره آماده باعث شد تا در دیدار فینال پیش از اتمام نیمه نخست مقابل لیون، به دلیل مصدومیت از زمین خارج شود و لیونی‌ها نیز در این دیدار حساس به برتری سه گله برسند تا سارا دورسون خواجه افتخار بزرگ نایب قهرمانی فوتبالی اروپا را همراه با ولفسبورگ را در سن ۲۸ سالگی به دست آورد و برگ زرین دیگری را به کارنامه خود بیفزاید.

او که حالا یکی از شاخص‌ترین چهره‌های ترکیب ولفسبورگ و تیم ملی آلمان است بدون تردید رویای تکمیل کار نیمه تمام خود در فوتبال اروپا با قهرمانی در لیگ قهرمانان را در سر می‌پروراند و می‌خواهد همراه تیم ملی آلمان نیز در رقابت‌های یورو ۲۰۲۱ به قهرمانی برسد تا این‎چنین روزهای رویایی را خود را در فوتبال آلمان تکمیل کند.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.