کد خبر : 47453
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
-

دانشمندان شهید هسته‌ای پرچم‌دار اعتلای ایران در جهان

دانشمندان شهید هسته‌ای پرچم‌دار اعتلای ایران در جهان
بدون تردید دانشمندان شهید هسته‌ای راهی را امروز هموار کرده‌اند که خودکفایی، استقلال و عدم وابستگی به بیگانه در آن آشکار و بارز است. این شهدای فرهیخته و گرانقدر پرچمدار عزت ایران و ایرانی در جهان بوده‌اند و همچنان خواهند بود.

گروه فرهنگی سورپرس: بدون شک ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری‌زاده در جمعه گذشته خشم و انزجار دیرین مردم ایران را نسبت به مدعیان به ظاهر حقوق بشری بیشتر و بیشتر کرد.

شاید مهمترین نکته ای که می توان روی آن اتفاق نظر داشت این است که قاطبه مردم ایران تا زمان شهادت محسن فخری زاده هیچ اطلاعات و شناختی از شخصیت ارزشمند ایشان نداشتند و تازه در این چند روز همگان متوجه شده‌اند که چه دُر گرانقدری از دست دادیم و جای خالی این فرهیخته و عالم به این زودی پر نخواهد شد. هر چند هم ایمان داریم به توانمندی جوانان و دانشمندانی که در این آب و خاک هر روز تکثیر می شوند و خون شهدا آنها را در ادامه راه ثابت قدم تر می کند.

آنچه که با شهادت دانشمندان هسته ای و شهدای راه علم و دانش بر همگان محرز شده، این است که دشمنان ما امروز نه تنها با انقلاب اسلامی و اصل نظام جمهوری اسلامی عناد و کینه دارند، بلکه با علم و دانش و دستیابی به علوم مختلف و امروزی، مخصوصا دانش هسته ای دشمنی دارند و تحمل استقلال و پیشرفت کشورهای در حال توسعه از جمله جمهوری اسلامی ایران که امروزه توانسته با همت جوانان و فرهیختگان خود در همه عرصه ها در منطقه و جهان خودی نشان دهد را تاب ندارند.

آبشخور این همه عداوت و کینه کجاست؟ دانشمندان و نخبگان ما به کدامین گناه باید قربانی خودخواهی و جهانخواری شما باشند؟ در این چند دهه چند حالت که ظاهرا مطلوب آنها بوده را بارها دیده‌ایم. یا دانشمندان و فرهیختگان ما باید از موطن خود کوچ کنند و به زادگاه خود برای برای خدمت به آنها پشت کنند که به انحاء مختلف و وعده های فریبنده و در باغ سبز نشان دادن، تا حدی به این خواسته شوم‌شان رسیده اند. یا به بهانه های واهی و تخلیه اطلاعاتی فریختگان را به بند کشیده‌اند و زندانی کرده اند که در همین اواخر می توان به زندانی کردن چندین ماهه‌ی‌ دکتر مسعود سلیمانی استاد برجسته ایرانی در امریکا اشاره کرد.

و راه سوم؛ ترور است. آن زمان که مستاصل و عصبانی چاره ای پیش پای خود نمی بینند، چهره وحشی شان نمود واقعی خود را نشان می‌دهد و جنایاتی مرتکب می‌شوند که روی سفاک‌ترین افراد تاریخ را هم سفید می کنند. آنجاست که به زبونی و بیچارگی شان بیشتر می توان پی برد.

آمریکا که اکنون داعیه تولید بیش از یک سوم علم دنیا را دارد به همراه رژیم صهیونیستی که آن‌ها هم مدعی هستند چند درصد از تولید علم جهان را در اختیار دارند، اگر همکاری و همراهی دانشمندان و محققان دیگر کشور‌ها را که به انحاء مختلف به اختیار خود درآورده اند را از آن‌ها بگیرید، آن وقت است که می‌بینید جز ادعا‌های واهی چیزی در چنته نخواهند داشت.

قربانی کردن دانشمندان و محققان علمی از سوی تروریسم در هر کجای جهان که باشد هیچ توجیه و دفاعی ندارد. و به خودی خود محکوم است.

مدعیان دموکراسی که جای چنگ و چکمه هایشان بر صورت کشورهایی که سال‌ها استقلال پیدا کرده اند هویداست. از اینکه یک کشور استقلال داشته باشد و روی پای خود بایستد همچنان نگرانند و واهمه دارند.

در دنیایی که رشد علم و تکنولوژی، لحظه‌ای و آنی جهان پیرامون را دچار تغییر و تحول می‌کند. بهانه قرار دادن دستیابی به انرژی هسته ای و پیشرفت در سایر علوم برای عده ای از کشورها و محدود و تحریم کردن آنها هر انسان عاقل و دور اندیشی را متوجه می کند که هدف اینجا کمک به جامعه بشری نیست بلکه با مقاصد آنان فرسنگ ها در تعارض و تناقض است.

مگر نه اینکه ما در دهه گذشته حسن‌نیت خودمان را نشان داده‌ایم و نگاهمان به انرزی هسته ای استفاده صلح آمیز و محوریت دفاعی آن بوده است.

شهیدان علی محمدی، شهریاری، رضایی نژاد، احمدی روشن و فخری زاده قبل از اینکه دانشمند هسته ای باشند، انسانهای آزاده ای به شمار می رفتند که قهرمان زندگی دوستان و خانواده هایشان بودند، در واقع این عزیزان پرچمدار واقعی اعتلای ایران و ایرانی در منطقه و جهان بوده اند و این خود مایه فخر و مباهات همه است.

خیلی خنده دار است که دشمنان به جمهوری اسلامی ایران که خود بزرگترین قربانی تروریسم بوده و بیش از ۱۷ هزار نفر شهید ترور تقدیم کرده، انگ و برچسب ترور می زنند. امروز نیک می دانند دیگر حنای شان رنگی ندارد، هرچند سینه چاک دم از حقوق بشر و دموکراسی و …  با کمک رسانه های معلوم الحال خود می‌زنند.

لحظه ترور و شهادت داریوش رضایی نژاد جلوی چشمان دخترک خردسالش را کدام نهاد حقوق بشری دید و محکوم کرد. و ایضا ترورهای شخصیت ها و علما و دانشمندان ایرانی در دهه های گذشته. هرچند جای پای شیطانی و دست های آلوده‌تان در جای جای این کره خاکی همیشه هویداست.

آنچه که امروز بیش از پیش در جامعه‌ی ما ضرورت دقت و توجه دارد همبستگی ملی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه به آن تاکید داشته و اکنون از اوجب واجبات است. به قدر کافی و حتی بیش از آن، ما با دوستان مروت داشتیم و با دشمنان هم مدارا کردیم ولی حال به نظر می رسد با چنین گستاخی‌هایی که از سوی دشمن می بینیم، باید گفت مقابله و پاسخ کوبنده به آنها همانند مروت و جوانمردی است.

باید حق داد که از شهادت دانشمند و استاد فرهیخته و فرزانه چون فخری زاده خون همه به جوش بیاید، چرا که اگر غیر از این باشد، به غیرت ایرانی و تعصب دینی و ملی‌مان باید شک کرد.

به هرحال در احقاق حق ملت و موضوع هسته ای، مجلس محترم شورای اسلامی اخیرا قدم‌های خوبی آغاز کرده است. انشاالله دولت و قوه قضاییه و سایر مجموعه‌ها همانند شورای محترم نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت و … در سایه سار رهبر فرزانه و حکیم نظام جمهوری اسلامی ایران و بیانات گرانسنگ ایشان تمهیداتی بیندیشند که عزت و آبروی ایرانی و اعتلای این آب و خاک را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.