کد خبر : 29276
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
-

داغ‌ترین رقابت برای تصاحب عنوان آقای گل سری A در ۶۰ سال گذشته

داغ‌ترین رقابت برای تصاحب عنوان آقای گل سری A در ۶۰ سال گذشته
گلزنی کریستیانو رونالدو در شب تساوی یوونتوس مقابل آتالانتا او را به یک قدمی رقیب اصلی‌اش در کسب مقام بهترین گلزن سری A در فصل ۲۰-۲۰۱۹ رساند.

به گزارش سورپرس، دو گلی که کریستیانو رونالدو بامداد امروز (یکشنبه) از روی نقطه پنالتی در تساوی خانگی ۲-۲ یوونتوس مقابل آتالانتا به ثمر رساند، کورس آقای گلی سری A را در فاصله ۶ هفته به پایان این رقابت‌‌ها جذاب‌تر از همیشه کرد.

رونالدو با این دو گل، شمار گل‌های این فصل خود در سری A را به ۲۸ افزایش داد و حالا فقط یک گل دیگر می‌خواهد تا به چیرو ایموبیله برسد.

این نزدیک‌ترین و پرگل‌ترین کورس میان مدعیان کسب عنوان آقای گل سری A از دهه ۵۰ میلادی است. تا یک ماه پیش به نظر می‌رسید که ایموبیله عنوان آقای گل سری A را از آن خودش کرده اما روند گلزنی او نیز مانند روند نتیجه‌گیری تیمش بعد از آغاز مجدد رقابت‌ها دچار افت شدیدی شده است.

ایموبیله در ۲۲ بازی اولش در این فصل ۲۵ گل زد. او به دلیل محرومیت نتوانست لاتزیو را مقابل میلان همراهی کند و در دو بازی اخیر لاتزیو هم نتوانست گلزنی کند. مهاجم ایتالیایی تیم آبی‌پوش شهر رم در ۶ بازی آخرش در لیگ تنها ۲ گل زده است.

در طرف دیگر، رونالدو در هفته‌های پایانی فصل ماشین گلزنی یوونتوسی‌ها بوده است و در ۲۸ بازی‌اش در این فصل ۲۸ گل هم زده است. در واقع او در ۱۸ بازی اخیر تیمش تنها یک بار موفق به گلزنی نشد که آن پیروزی ۲ بر صفر مقابل اینتر بود، البته او در همان بازی پاس گل داد.

هم ایموبیله هم رونالدو ۱۱ تا از گل‌های این فصل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده‌اند و به همین دلیل آنها از نظر شیوه گلزنی هم با یکدیگر مساوی هستند.

در تاریخ سری A تنها دو فصل وجود داشته که دو مدعی کسب عنوان آقای گل در ۳۲ هفته نخست رقابت‌ها حداقل ۲۸ گل زده باشند. اولین مورد آن در فصل ۵۱-۱۹۵۰ بود که استوان نایرز از اینتر و گونار نوردال از میلان با یکدیگر رقابت داشتند و دومین مورد در فصل ۵۹-۱۹۵۸ بود که آنتونیو والنتین آنجلیلو از اینتر و ژوزه آلتافینی از میلان برترین گلزنان فصل سری A بودند.

انتهای پیام/۱۲۳

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.